Alla inlägg under oktober 2009

Av EliDa - 8 oktober 2009 11:28

Bebis: Ca 5.5 cm och 25 gr. Barnet rör sig mycket i livmodern utan att du märker det. Det finns redan 60 ml fostervatten i livmodern. Hjärnan är i en viktig utvecklingsperiod. Barnet har ögonlock och tandanlagen är på väg. Det går inte att se vilket kön barnet har vid en ultraljudsundersökning även om könsorganen börjat utvecklas. Man kan bara ana skillnaden på flicke- och gossebarn då könsorganen är helt färdiga.


Kroppen: Om du ligger ner kanske du kan känna livmoderns kant strax ovanför blygdbenet? Kan du fortfarande ha dina vanliga kläder? De flesta har vid den här tidpunkten varit på sitt första inskrivningsbesök hos barnmorskan.


Källa: Libero

Av EliDa - 8 oktober 2009 11:15

Mår fortfarande dåligt, spyr dagligen...vissa dagar flera gånger. Får nog ändå försöka ta mig samman, kan inte ligga på soffan hela dagarna. Igår körde jag lite tvätt & städade av på toaletten....vilken jag spydde ner efter någon timme *s*

Imorrn Fredag ska vi på ett läkarbesök, prata om illamåendet, få se om jag kan bli sjukskriven. Har ju tackat nej till jobb & det tycker ju inte A-kassan om. Hon på AF verkade i alla fall förstående. Ska ringa nästa vecka när jag varit hos läkaren.


I Tisdags var vi på inskrivningsamtalet hos barnmorskan Eva, det gick bra, kissprov & blodvärden såg bra ut. Vi fick ju hem en bok om att vänta & föda barn + info från FK så för Rickard blev besöket ett liten wake upp call, han börjar känna att det är på riktigt. BF blev framflyttat två dagar, från den 21/4 till den 23, få se vad Ul:et kommer visa. Nästa besök hos Eva blir inte förrens i början av nästa år, då jag ska vara i V.25


Tisdag nästa vecka är det äntligen dags för UL, det som görs tillsammans med blodprov för att kolla risken för kromosomfel. Jag ser fram emot det samtidigt som en liten oro finns att något ska vara tokigt. Men så som jag mår så vore det konstigt om Knytet inte finns där. Efter UL & provsvar på KUB så kommer jag nog öppna den här bloggen, så fler kan följa vår resa.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards