Alla inlägg den 3 december 2009

Av EliDa - 3 december 2009 09:33

Redan innan jag blev gravid så hittade jag ett tvåpack bodys på City Gross här där vi bor. Kunde inte låta bli att köpa det då jag tyckte den ena var så cool & att det förmodligen inte skulle finnas kvar den dag det (ev) skulle bli dags för oss. Så nu ligger dessa & väntar på Knytet, så smått & ändå är det strl 62/68.


  


Jag väntar även på ett paket i brevlådan. En gratis snuttefilt från Lodger hos Amvina, kan nog komma till användning på ett eller annat sätt.

Av EliDa - 3 december 2009 09:05

Har startat en omröstning

Vad tror Du Knytet är?
Pojke
Flicka

Rösta gärna i menyn   

Av EliDa - 3 december 2009 08:57


Bebis: Ditt lilla barn är ungefär 20 cm lång och väger runt 300 gram. Huvudets diameter är 43 mm. Hjärnan är inne i en intensiv utvecklingsperiod. Flera miljoner nervceller behövs för barnets motorik. Utvecklingen av nervbanorna resulterar i att barnet nu kan göra medvetna och mer koordinerade rörelser, som att suga på tummen och svälja fostervatten. Det är en medfödd reflex som är viktig för barnets överlevnad efter födelsen. Det övar sig inför den kommande amningen. Barnet simmar runt i nästan 1/2 liter fostervatten. Det sväljer hälften av denna mängd varje dygn och förnyar mängden genom att kissa ut det igen. Flera olika hudlager utvecklas och barnets hud tjocknar. Fosterfettet skyddar huden mot skavsår och hudsprickor. Barnets hjärta slår med mellan 110-160 slag i minuten.


Kroppen: Barnet växer och du känner dagligen fosterrörelser som blir allt starkare.
Livmodern tar allt mer utrymme i anspråk och pressar undan den blivande mammans inre organ. Kanske får du av och till halsbränna och sura uppstötningar. Mjölkkörtlarna i brösten har mognat de senaste veckorna och blodådrorna blir tydligare. En del kvinnor upptäcker att det redan under graviditeten kan komma lite mjölk från brösten? Det är den första, mycket innehållsrika och feta mjölken som kallas för råmjölk eller kolostrum. Den är ur näringssynpunkt viktig för barnet när det ammas de första gångerna, innan den riktiga mjölkproduktionen tagit fart. Det är helt normalt att brösten kan läcka lite mjölk redan nu. Det har ingen betydelse för hur din amning och mjölkbildning senare kommer att fungera. Själva bröstvårtorna påverkas av graviditetens hormoner och blir något större och mörkare. Körtlarna på vårtgården blir också mer markanta där de sticker upp lite ovanför ytan.

Källa: Libero


Av EliDa - 3 december 2009 08:51

Jag är på dag 141 av 280.  (50,4%).
Jag är i vecka 21.
Jag har gått 20 fulla veckor och 0 fulla dagar (v20+0).
Jag är i 6:e graviditetsmånaden
Jag har 139 dagar kvar till beräknad förlossning (21 April 2010)

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards