Alla inlägg den 23 maj 2010

Av EliDa - 23 maj 2010 10:48

Innan  vi åkte igår så tog vi vägen förbi Ikano-huset. Rickard skulle ha ett minne till en dator han håller på att fixa & jag behövde köpa myggnät till vagnen. Barnen satt kvar i bilen under tiden så gick det lite snabbare. Hittade det jag var ute efter, köpte även solskydd till fönstret då vi inte har något på barnstolen. Det gör väl lite skillnad i allafall. 


Jag har flera gånger känt att en bärsele skulle vara bra att ha men dom kostar ju en del & speciellt om man ska ha en ergonomisk & Babybjörn. Kollade över sortimentet på butiken & fick syn på en Graco. Var tvungen att kolla flera gånger för att se så jag såg rätt, den kostade bara 295 Kr så jag tog med en till kassan & frågade om jag sett fel. Men det hade jag inte så jag slog till & köpte den. Även om den inte är ergonomisk så kan det vara skönt att ha en som avlastning. 


Igår fick vi också se en väldigt glad tjej, hon brast ut i flera stora leenden men det var innan vi åkte det också. Nu gäller det bara att få det på bild. 

Av EliDa - 23 maj 2010 10:11

Efter en intensiv dag igår så är det rätt skönt att bara slappa idag...än så länge i allafall. Få se vad & om vi ska hitta på något idag. Tror Emelia kan behöva lite lugn & ro efter gårdagen. Redan runt 10-tiden packade vi in oss i bilen & åkte mot Ekenäs slott för att uppleva Riddarspelen & medeltidsmarknad. Hade tur & kom innan det blev lång bilkö in mot parkeringen. Efter betalning & biljettkontroll var det bara att hitta platser & invänta föreställningen. Mitt i allt vaknade Emelia & ville ha mat, inte lätt att stå & ge flaska men det gick ett tag i allafall. Det var ju ganska mycket stoj & stim så hon hade nog svårt att komma till ro efter maten. Vi åkte därför ganska omgående hem till pappa & Lisa för lite mat...grillat kött & potatissallad...mycket gott. Det blev några timmar där & även om Emelia var på lite ledset humör så var det trevligt. Men jag tror hon var överstimulerad, för när vi kom hem & hon fick somna på soffan så sov hon ordentligt & det fram till 5 i morse. Då hade hon inte ätit sen 19-tiden så nu äter hon säkert ifatt då Rickard just nu matar vårt lilla matvrak. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards