Alla inlägg under maj 2010

Av EliDa - 14 maj 2010 21:12

                                                

Av EliDa - 14 maj 2010 09:02

Känner mig så trött & seg idag, ändå har vi sovit hela natten igen. Men det kanske är så att man inte sover riktigt som vanligt när Emelia sover brevid. Har dessutom ont lite här & var i kroppen, beror väl på vädret. grått & tråkigt. Mitten av Maj & det är ingen vidare försommarvärme som det brukar vara. Lite sol & skön värme skulle inte sitta fel   


Idag är det vägning av lilla matvraket igen & nu har hon säkert passerat 4-kilosgränsen, få se om hon växt på längden också. Hon kan fortfarande ha 56 i kläder även om vissa body´s sitter tajt. Men så varierar ju storlekarna i olika butiker. Än har vi inte köpt så mycket själva utan använder det vi hade sen innan & det vi fått. Men ska nog slänga iväg en beställning till Ellos, hittade lite baskläder som hon kan behöva. Vi måste snart byta ut hennes overall till en tunnare jacka & det fanns ett fint set där. Är dock glad att jag köpte den då det varit lite kallare vissa dagar. Den har vi haft användning för men den börjar bli för liten också så den är i storlek 50. 


Ska passa på att äta lite frukost nu medans Emelia sover & sen får det nog bli lite vila om inte kroppen vaknar till. 



Av EliDa - 10 maj 2010 13:37

I helgen som var hade vi fullt upp, inte alltid man har att göra båda dagarna.


I Lördags hade Isabella uppvisning på dansen. Det var ett urtråkigt väder med regn & rusk så det var tur att vi skulle vara inomhus. Var dock lite orolig att vi skulle behöva stå ute & köa innan vi fick komma in. Kunde ju inte ta med vagnen till Emelia så hon hade ju blivit ganska så blöt då. Men vi kom i så lagom tid att det bara var att kliva in. Hade även räknat med att inte kunna vara därinne & se hela showen. Trodde nog att hon skulle reagera negativt på det höga ljudet. Showen var ca 60 minuter lång & Emelia sov sig igenom 2/3 av den, helt otroligt, hon rörde sig bara lite vid plötsliga ljud, annars sov hon gott hela tiden. Efteråt åkte vi hem en sväng till mamma/mormor i väntan på att andra föreställningen skulle vara slut så vi kunde hämta Isabella & åka hem. 


Eftersom vädret var så trist i Lördags var det ganska så stor chans att det skulle vara samma igår Söndag när det var dags för Kristoffer & några fotbollsmatcher i Skänninge    Laddade på med ordentligt med kläder på både mig & Emelia. I Torsdags frös jag ganska så rejält på träningen så jag tänkte inte frysa arslet av mig    Hellre för mycket än för lite kläder. Vädret var ändå lite bättre, molnigt men uppehåll. Det var en liten fotbollscup & laget mötte 3 andra lag. Tyvärr gick det väl inte så bra i någon av matcherna, dom förlorade alla men fick i allafall in några mål. Trots det så kämpade dom vidare & tappade inte hoppet. Det märks ändå skillnad på dom, dom börjar passa varandra på ett annat sätt & visa var dom finns. Alla springer inte efter bollen i en klunga som dom gjorde i början. Om ett par, tre veckor är det dags igen, får hoppas det går Mantorps väg då. 

Av EliDa - 10 maj 2010 13:22

Ibland blir mina inlägg väldigt kryptiska, ta bara det förra....väldigt nerkortat & hafsigt nerskrivet men jag skyller på tid & lust att skriva just då. Då blir det väldigt konstiga inlägg. 


Just nu ligger Emelia & sover igen efter lite mat. Vi har redan varit ute & gått, tog en promenad förbi jobbet. Vi hann knappt innanför dörren förrens hon blev bortrövad & uppvisad för tanterna som satt vid tidningsläsningen. Det var riktigt kul att komma dit & få prata med några arbetskamrater & visa upp min fina tjej. Hon sov gott igenom hela besöket, märkte knappt av all uppmärksamhet. Får försöka göra om besöket vid ett annat tillfälle, annars får jag träffa en del av gänget i sommar när jag ska jobba. Ska jobba den sista perioden, då kommer Emelia vara 3 månader. Få se hur det kommer kännas att vara ifrån henne hela dagar. Jag har ju själv valt att tacka ja till jobb några veckor & jag tror det är bra både mig & relationen mellan Rickard & Emelia. Dessutom drygar jag ut min mammapeng & sparar dagar då Rickard har vanlig semester 3 av veckorna. Jag kommer även om allt går bra jobba några dagar i September, i samband med valet som räknare. Men innan dess så hinner jag tillbringa många timmar med Emelia. 

Av EliDa - 8 maj 2010 12:14

Efter ett bad & mat har Emelia somnat en stund, det tror jag hon tycker är skönt. Det är inte alltid så lätt att tyda hennes gråtsignaler, men det är ju bara att testa det man tror. Ibland får man kämpa lite för att det ska bli rätt. 


Igår var vi på Us i Linköping & gjorde hörseltest, det var fina svar hon skickade tillbaka. Efteråt åkte vi & tog en liten fika hos Emelias mormor innan vi åkte hemåt igen. 


Nu ska jag gå & ta en välbehövlig dusch, jag luktar bebiskräk   

Av EliDa - 6 maj 2010 15:06

Skulle ju varit på Bvc samma tid som vi var på sjukhuset idag, men vi vägde Emelia där istället & hon har nu kommit upp i sin födelsevikt + 10 gram. Hon väger nu 3890 gram & är ett litet matvrak. Snart får vi väl ransonera maten   

Hon äter oftast med 3 timmars mellanrum & omkring 100-135 ml. Men vissa kvällar har hon ätit tätare & mer, precis som hon äter upp sig inför natten för två gånger har vi lagt oss & somnat runt 22-23 & sen har hon sovit hela natten & vaknat vid 05-06. Visst kanske hon vaknat någon gång men somnat om igen utan mat. Eftersom hon sover mellan oss så har det bara varit att stoppa in lillfingret en stund. Lillfingret verkar duga bättre än napp & då har vi testat några olika. Den som verkat fungera bäst är Esska Mini så vi fortsätter att truga med den för man blir lite låst när hon vill tutta på fingret hela tiden   

Av EliDa - 6 maj 2010 14:54

Det är dumt att oroa sig i onödan, men ganska så lätt. Har gått & varit orolig över snittet men nu ska jag försöka slappna av & ge det lite mer tid. Allt såg bra ut & det var inte så farligt rött & varigt som jag trott efter vad Rickard sagt. Men han är ju ingen läkare & har inget att jämföra med så det är nog lätt att tycka att det inte ska se ut på ett visst sätt & speciellt som det läkt ihop fint på andra sidan. Samtidigt så är jag glad att jag har honom som ser efter & bryr sig om mig. Som såg till att jag ringde & fick undersökas. Jag får fortsätta knapra Panodil vid behov & hålla snittet rent & torrt så ska det nog ha läkt ihop om några veckor & det onda är borta. Får hoppas min onda tå också blir bra snart. Vet inte vad jag gjort men förmodligen så fick jag in foten under badkaret när jag svimmade i Tisdags, för lilltån är blå & jag känner lite smärta i den & den yttre delen av foten. Alltid är det något, det ska tydligen  kännas när man får barn efter 30   

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards