Alla inlägg den 1 juni 2010

Av EliDa - 1 juni 2010 09:28

  Emelia har sovit nästan hela natten i egen säng & det har gått bra. Hon hade en lång vaken eftermiddag igår med ganska så svårt att komma till ro & sova längre stunder. Först efter 19-tiden med en flaska tillägg så slocknade hon i soffan & sov där tills 22 då Rickard bar in henne & placerade henne i spjälsängen. För första gången på länge kunde vi ligga brevid varann i sängen. Även om det är supermysigt att ha Emelia i sängen så sov vi nog bättre båda två. Hon sov först till midnatt, började vakna & småknöla lite så till slut gick jag upp, bytte blöja & gav henne en flaska tillägg. När hon ätit klart var hon ganska avdomnad så jag la ner henne i sin säng igen & där låg hon en stund & donade med jag-vet-inte-vad innan det blev tyst. När jag kollade till henne så hade hon somnat eller var i alla fall på väg att somna. Det var bara att krypa ner i min egen säng & där somnade jag snart om. Nästa gång Emelia vaknade var vid mellan 03 & 04 någon gång. Bytte blöjan & sen fick hon ligga mellan oss då jag var osäker på om hon ville ha mat igen. Hon somnade dock snart till & sov fram tills 06.30 En riktigt bra första natt i egen säng så det blir nog till att fortsätta vänja henne vid den. 

Av EliDa - 1 juni 2010 09:26

  

Detta fina stenhjärta fick jag av Isabella igår när dom kommit, en Mors dag present. 

Av EliDa - 1 juni 2010 08:54

Det skär i mamma hjärtat när ens dotter mår dåligt, vet inte hur jag ska göra för att hon ska må bättre. Det är Isabella som har det lite tufft just nu med kompisarna i skolan. Ska inte hänga ut henne eller någon annan för mycket men det är det där typiska tjejbeteendet, gruppindelningar & skitsnack. Hon har hamnat lite utanför nu då bästisen hänger ihop mycket med en annan tjej. Samtidigt är det svårt för Isabella att  försöka komma in i ett annat gäng då hon känner att hon sviker sin kompis.


Det tråkiga är att det snart är sommarlov & sen splittras klassen inför 7:an. Här finns då oron att bli ensam tjej från gamla klassen då hon bara valt en kompis som hon ville gå med & den tjejen pratar om att byta klass. Även om Isabella längtar efter sommarlovet är det jobbigt då hon är rädd att det blir långt & ensamt. Det har inte alls varit samma tjej den sista tiden & hon kommer hem själv efter skolan mot att tidigare hängt med någon hem eller haft med sig någon till oss. Helt ensam är hon inte då hon har två kompisar från gamla gatan hon bodde på innan dom flyttade till nya huset med pappans familj. Men dessa tjejer går ju inte i samma klass & skola än så det blir ju på fritiden dom ses. Ibland känns det inte som hon vill vara med dom heller, det känns som hon drar sig undan.


Är glad att barnens bonusmamma har fått henne att öppna sig & berätta hur det är så vi tillsammans kan stötta henne & se till att det ordnar sig. Men som sagt, det skär i mammahjärtat att se sin fina dotter ledsen & ha ont i magen inför skoldagen.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards