Alla inlägg den 12 juli 2010

Av EliDa - 12 juli 2010 22:44


 


Tydligen hade SMHI varnat för att ett åskoväder söderifrån skulle komma in över Östergötland under dagen. Jag har då varken hört eller sett någon åska...eller regn för den delen. Den vände & gick åt ett annat håll, nu visar min vädergadget att det ska bli åska på Torsdag men det tror jag när jag ser (hör) det. Men en rejäl urladdning & en lång regnskur skulle sitta fint nu. Luften skulle bli så mycket friskare & behagligare att vistas i. Nu går det ju knappt att vara ute, skönare inne med luftkonditoneringen på.


Bild fr Corren

Av EliDa - 12 juli 2010 20:33

Efter vi ätit & plockat undan mat & disk började vi ladda vattenballonger. Det tog sin lilla tid innan vi fyllt ett gäng & vi hann ha sönder några & blöta ner både oss själva & det runtomkring. Ut i trädgården & både jag & ungarna är värdelösa på att pricka. Nästan varenda vattenballong flög förbi & gick sönder i backen istället. Var det någon som träffade målet så gick den inte sönder ändå, så ungarna kom in lika torra som innan om inte mer då det fortfarande är riktigt hett ute. Men en stund skratt fick vi allafall. Nästa omgång får vi nog fylla lite till så dom förhoppningsvis spricker lättare. Annars får vi nog stå precis inpå så vi träffar bättre.


 


Bilden redigerad med hjälp av Picnik

Av EliDa - 12 juli 2010 15:48

 


Bilden redigerad med hjälp av Picnik

Av EliDa - 12 juli 2010 07:45

Måndag & jämn vecka, det betyder att Isabella & Kristoffer kommer hem igen   

Kristoffer ringde mig på mobilen igår kväll, han sa att dom kommer efter lunch. Han frågade även hur Emelia mådde, stackarn hade nämligen drömt att hon blev mördad så han var nog lite orolig. Den här veckan ska vi bara ha barnen till helgen, Isabella på Fredag & Kristoffer till Söndag. Dom ska var i Skåne V.29 & kommer åka under helgen. Isabella ska åka med sin farmor & farfar på Lördag & ska ev sova där Fre - Lör. Resten av familjen åker på Söndagen så då hämtar dom Kristoffer efter frukosten. Vi kunde fått tillbaka dom på Lördagen V.29 men eftersom jag jobbar den helgen så känns det bättre att dom kommer som vanligt på Måndagen, då är jag ledig efter helgen. Det är skönt, att jag jobbar helgerna vi inte har dom stora hemma. Men först några dagar med dom här, få se vad vi ska fylla dagarna med. Vi har ett paket vattenballonger, ska göra en laddning var åt dom kan dom leka med någon varm dag tänkte jag.

Av EliDa - 12 juli 2010 07:31

Lite frukost här, eller mackan har jag slukat redan, blev sugen på kaffe så drog igång bryggaren. Dricker oftast kaffe i sällskap, som på jobbet & fika ute. Men ibland får jag för mig att ta en kopp i min ensamhet. Undrar om det blir lite svalare idag    I Lördags visade min vädergadet att det skulle bli åska idag, igår visade den att det skulle bli regn & just nu så är det en stor sol. Kan man lita på att den stämmer, eller är det bara att vänta & se?


Kvällspasset på jobbet gick snabbt igår, svettigt & stressigt. Men det bästa var att när jag & tjejen jag jobbade med på våran sida trodde vi hade två att lägga så vi kände oss lite stressade & efter "schemat". Men då visade det sig att dom två redan låg, det hade dom andra två som jobbade fixat & inget sagt till oss. Ohh vilken glädje, det är inte kul att känna stress över att inte ha hunnit det man borde innan natten kommer. Men man kan ju bara ta en boende i taget & många behövs man vara två på & igår kväll var vi bara vikarier. Det var i allafall väldigt kul att få jobba lite & det kommer kännas bättre när lönen kommer i slutet av Augusti. Hinner ju jobba en helg till innan Juli är slut.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards