Alla inlägg den 17 juli 2010

Av EliDa - 17 juli 2010 19:57

Mätt i magen efter mat och godis men gott var det, eller godis har vi ju kvar. Vi hann grilla & äta innan det kom mörka ovädersmoln. Det var riktigt mysigt att sitta härinne & lyssna på regnet som slog mot taket. Åskan var ganska nära ett par gånger men drog snart förbi. Kristoffer är redo för avfart mot Skåne imorron bitti, kommer bli tomt efter honom också.

Av EliDa - 17 juli 2010 13:24

I skrivande stund får Emelia mat av Kristoffer, ser så fint ut. Vilken syskonkärlek   

Det har både regnat & åskat här, men nu skiner solen igen. Får hoppas på uppehåll till kvällen så vi kan grilla kycklingen vi planerat att äta. Ska lägga den i lite marinad först, har en som jag fått av Jessicas bror. Väldigt god marinad med sambal olek, vitlök & ingefära i bl.a Till kycklingen blir det nog färskpotatis & beasås. Ska åka & köpa lite Lördagsgodis, både Rickard & jag är sugna på choklad så det får det bli. Lite choklad & popcorn till kvällen & kanske någon film från utbudet vi har hemma. Måste se till att Kristoffer plockar ihop sina saker & städar till lite på rummet. Han måste även skriva i sin sommarlovsbok. han har i sommarläxa att skriva två meningar varje dag så han har att göra i eftermiddag.

Av EliDa - 17 juli 2010 08:24

Fem minuter efter att Isabella åkt igår tyckte både Kristoffer och jag att det blev tyst & tomt. Konstigt när det ibland känns som dom bara småbråkar. Hoppas nu resan går bra för dom idag och att inget händer. Här har vi vaknat hela familjen, Kristoffer sov ju på golvet i vårat sovrum så han vaknade när Emelia körde igång sitt morronprat. Men det är nog bra att han kommer upp lite skapligt ibland. Rickard tog med honom ut på en biltur. Det verkade inte så populärt, hoppas nu han har haft det roligt (dom kommer nu hör jag & dom har tvättat bilen)

Inga direkta planer för dagen, får se hur vädret utvecklar sig, det ryktas om åska igen. Nu blir det frukostdags, återkommer senare.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards