Alla inlägg den 21 juli 2010

Av EliDa - 21 juli 2010 19:47

Det blev bara Linköping idag, parasoll, hö och en sväng på Ikea. Åkte hem sen och käkade potatis, kallskuren sommarskinka och mimosasallad...god sommarmat   

Istället för bygge av tak till buren så har Rickard börjat möblera om   Vi har ju det femte rummet som vårat hobbyrum, nu har han börjat riva ut sina saker och ställer dom i ett hörn på övervåningen. Hörnskrivbordet däruppe ska senare i år ner till vårat sovrum. Min hobbyhörna ska då upp dit där det skrivbordet står idag. Det nuvarande hobbyrummet ska då bli Emelias rum, kan tänka mig framåt Jul kanske. Däruppe ska vi dela av hobbydelen från Tv-hörnan med en skena i taket och ett drapperi. Rickards idé alltihop och det verkar som det kan bli jättebra. Om tre, fyra år när Emelia kan hantera trappan så får hon och Isabella byta rum. Har försökt hinna med att dokumentera lite före-bilder så jag har att lägga in här sen. Nu ska vi strax äta varma mackor, jag har kantarellstuvning på mina   Nu håller vi våra tummar att Emelia sover en stund till, hon har sovit i flera timmar (åt vid halv två) och det skulle inte förvåna mig ett dugg om hon vaknar nu och vill ha mat hon också....busungen   

Av EliDa - 21 juli 2010 08:50

Tolv (12) timmar utan att äta, helt otroligt. På dagarna äter hon 200 ml ungefär var tredje timme....inte ens det ibland. Vi ger ju fortfarande Baby Semp 1 och den börjar nog bli för tunn att mätta längre än så. Ge henne mer kommer nog inte fungera då det går trögt för henne att få i sig dom sista 20 - 30 ml. Dessutom kräks hon ju redan upp en del, ibland känns det som hela mängden kommer upp igen.


Nu blir hon ju snart fyra månader så då ska jag börja med Baby Semp 2. Dessutom ska hon ju få börja med gröt och smakisar *längtar* Varje lite nytt steg är så roligt att se fram emot. Ska bara hämta hem stolen vi ska köpa av samma kompis som vi köpte barnvagnen av. Det är en Antilopstol med bord från Ikea. Tror den kommer kännas stadigare så här i början så kan vi byta till TrippTrapp:en senare. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards