Direktlänk till inlägg 30 juli 2010

R*I*P Vilda <3

Av EliDa - 30 juli 2010 21:18

I morse när jag kom upp och tittade till Vilda så låg hon på sidan, jag trodde nästan att hon var borta då men hennes lilla hjärta slog foortfarande. Men jag förstod att det var slutet så jag tog med henne upp så barnen fick säga Hej då. Jag var tvungen att åka till jobbet och när jag ringde hem vid 10 var Vilda inte med oss längre    Vi har begravt henne i en kartong med spån och hö ute på baksidan. Jag kommer plågas av dåligt samvete länge för det här, känner mig hemsk som inte tagit hand om ett så fint marsvin.


Barnen har såklart varit förtvivlade här men har ändå sina glada stunder. Det kommer ta ett par dar att vänja sig vid att det bara är Tufsa kvar, systern till Vilda. Hon sitter just nu hos Isabella och verkar ganska okej. I morse när jag la tillbaka Vilda så var Tufsa framme och nosade på henne precis som om hon undrade vad det var med henne. Såg så gulligt ut. Det gör ont nu men jag hoppas vi snart kan tänka på Vilda och minnas henne med glädje utan att bli ledsna och nedstämda.

 
 
Monika

Monika

30 juli 2010 22:03

Åh..det är så sorgligt när ens djur går bort! =(
Själv har vi mist en Kanin, det blir så tomt.
Kram

http://sladdmamman.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

30 juli 2010 22:03

Neeeej :-(

Usch så ledsamt... Lilla fina Vilda! Så klart att barnen varit ledsna. Självklart känner man ju likadant även om man kanske inte gråter massor.

Det är inte lätt det där med djur. Tycker inte du ska ha dåligt samvete. Du har jobb och barn omkring dig, ibland hinner man inte med djuren till 100%. Så är det hos oss oxå emellanåt...

Fasar själv för den dagen någon av våra djur dör *suck*

Ska ni skaffa en kompis till Tufsa? Hon behöver nog det för att må bra... marsvin ska ju inte vara ensamma. Bor ni i närheten av Göteborg så finns det ett jättebra marsvinsställe där man kan köpa övergivna marsvin.

Ha en bra kväll och tack för kommentaren om mobilen

http://grynisen.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

31 juli 2010 00:19

Usch vad tråkigt för er och speciellt för Isabella. Minns själv mitt förts marsvin Drutten som dog när han var 8 år (av ålder). Jag kände mej så olycklig så det skar i hjärtat. Så visst ska man at barns sorg på allvar (tänkte på det du skrev i föregåede inlägg).
Kanske kan ni skaffa en ny liten marsvinskompis när det gått ett tag?

http://gemini.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EliDa - 17 februari 2015 11:43

Tiden springer iväg, vilket gör att jag inte riktigt hinner sitta vid datorn och Blogga. Men ett litet inlägg kommer här för den som vill läsa. Har ledig dag idag efter helgens jobb, rätt skönt. Ungarna sysslar med sitt och har Sportlov. Sen sist jag...

Av EliDa - 10 januari 2015 13:45

Hade en ledig dag igår, rätt skönt intill helgen så det blir längre sammanhängande ledighet. Tog med mig Emelia till CityGross med bussen och handlade. Sen plockade jag ner alla julsaker i kartongerna och när Krille kom hem fick han hjälpa mig att bä...

Av EliDa - 1 januari 2015 19:03


2014 är slut och 2015 har bara börjat. Blev ett helt ok firande med vänner, ett par sambos till dom och så barn och ungdomar. God mat och dricka i måttliga mängder. Vi får väl se vad detta året för med sig, tänkte iallafall fullfölja körkortet, har k...

Av EliDa - 11 december 2014 13:45

Jag har ju faktiskt kommit igång rätt bra, även om det är många låsta inlägg. Men jag är i en svacka nu så jag behöver ventilera. Jag laddar för jobb 16-21, sen är det jobb imorgon dag. Sen får jag ledigt tre dagar, skönt. På måndag har jag körlektio...

Av EliDa - 9 december 2014 17:59


  Klicka för större bild     I år har jag tagit mig tid och pengar att göra en paketkalender till Emelia. Köpte ett gäng Little Pet Shops på en loppissida. Så i dom flesta påsar (som jag hittade på Ikea) ligger det små djur och andra saker. I vis...

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards