Alla inlägg under juli 2010

Av EliDa - 12 juli 2010 15:48

 


Bilden redigerad med hjälp av Picnik

Av EliDa - 12 juli 2010 07:45

Måndag & jämn vecka, det betyder att Isabella & Kristoffer kommer hem igen   

Kristoffer ringde mig på mobilen igår kväll, han sa att dom kommer efter lunch. Han frågade även hur Emelia mådde, stackarn hade nämligen drömt att hon blev mördad så han var nog lite orolig. Den här veckan ska vi bara ha barnen till helgen, Isabella på Fredag & Kristoffer till Söndag. Dom ska var i Skåne V.29 & kommer åka under helgen. Isabella ska åka med sin farmor & farfar på Lördag & ska ev sova där Fre - Lör. Resten av familjen åker på Söndagen så då hämtar dom Kristoffer efter frukosten. Vi kunde fått tillbaka dom på Lördagen V.29 men eftersom jag jobbar den helgen så känns det bättre att dom kommer som vanligt på Måndagen, då är jag ledig efter helgen. Det är skönt, att jag jobbar helgerna vi inte har dom stora hemma. Men först några dagar med dom här, få se vad vi ska fylla dagarna med. Vi har ett paket vattenballonger, ska göra en laddning var åt dom kan dom leka med någon varm dag tänkte jag.

Av EliDa - 12 juli 2010 07:31

Lite frukost här, eller mackan har jag slukat redan, blev sugen på kaffe så drog igång bryggaren. Dricker oftast kaffe i sällskap, som på jobbet & fika ute. Men ibland får jag för mig att ta en kopp i min ensamhet. Undrar om det blir lite svalare idag    I Lördags visade min vädergadet att det skulle bli åska idag, igår visade den att det skulle bli regn & just nu så är det en stor sol. Kan man lita på att den stämmer, eller är det bara att vänta & se?


Kvällspasset på jobbet gick snabbt igår, svettigt & stressigt. Men det bästa var att när jag & tjejen jag jobbade med på våran sida trodde vi hade två att lägga så vi kände oss lite stressade & efter "schemat". Men då visade det sig att dom två redan låg, det hade dom andra två som jobbade fixat & inget sagt till oss. Ohh vilken glädje, det är inte kul att känna stress över att inte ha hunnit det man borde innan natten kommer. Men man kan ju bara ta en boende i taget & många behövs man vara två på & igår kväll var vi bara vikarier. Det var i allafall väldigt kul att få jobba lite & det kommer kännas bättre när lönen kommer i slutet av Augusti. Hinner ju jobba en helg till innan Juli är slut.

Av EliDa - 11 juli 2010 13:02

 


Hipp Hipp Hurra för Ralf idag

Av EliDa - 11 juli 2010 12:55

Det blev jobb idag igen, tjejen jag gick för igår kom till jobbet imorse men kände sig inte helt okej så hon åkte hem & jag fick hoppa in. Är hemma på timmar så jag ska köra ett pass till mellan 16.00 - 21.15 Här hemma är det svalt & skönt, på jobbet är det värre än en bastu   

Idag fyller Rickards lillebror år, vi är bjudna dit på fika men jag vet inte om Rickard & Emelia åker dit själva. Jag är rädd att det blir för varmt för henne, hon mår säkert bättre hemma. Få se vad han bestämmer sig för, det är inte riktigt dags än.

Av EliDa - 10 juli 2010 18:59

Min kropp värker, den har arbetat idag    Vaknade tio i sex imorse, Emelia låg också vaken & var på myshumör. Fem minuter senare ringde dom från jobbet så idag har jag varit inne & kört heldag. Det gick i ett, hann inte ens ringa hem & kolla läget. Eller det hade jag väl hunnit men jag hade mobilen på så jag prioriterade bort det. Det var bra varmt på jobbet & det var det visst här hemma också   

Stackars Emelia hade inte sovit på hela dan, hon hade väl sovit någon timme när jag slutade vid 16.00 Nu sover hon igen...i sin egen säng. Jag lät henne somna till hos mig & så la jag ner henne i sängen. Hon har ju vaknat till när vi lagt henne sängen sista kvällarna så nu måste vi nog försöka lära henne att somna i sovrummet i stället för soffan    

Vad jag vet nu så är det inget jobb imorrn, annars så kör jag igång mitt sommarschema den 19 Juli.

Av EliDa - 9 juli 2010 15:47

Häromda´n fick jag hem lite saker jag beställt till Emelia, jag gillar Spöket Laban, det märks va? Det var ett set med tallrik & sked, haklapp & två olika skallror, den ena med bitring & den andra utan. Beställningen gjorde jag hos Lilla Mirakel. Jag har beställt därifrån tidigare & kommer säkert göra det igen. Det är snabb leverans & så fick jag en personlig tackhälsning. Nu ska Lilla fröken bara bli 4 månader så ska vi börja så smått med lite gröt & smakisar. Hoppas hon även blir lite stadigare innan så hon kan sitta ordentligt i en stol. Har ju en Tripptrapp men funderar på om den kommer fungera när hon är så liten. Den har ju bygel men jag behöver skaffa en dyna i så fall. Någon med erfarenhet av Tripptrapp till en mindre bebis?


Bilden redigerad med hjälp av Picnik


Av EliDa - 9 juli 2010 07:58




Jag tävlar om fyra valfria filtbokstäver från Filtbokstaven!
Delta hos
Agnes du också!

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards