Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av EliDa - 19 augusti 2010 15:43

Idag är en sån där regnig dag igen, till och från konstant, så trist och tråkigt. Om en stund kommer barnen, Kristoffer har fotbollsträning sen. Men jag vet inte om det är någon idé att skicka iväg honom på det. Jag har ingen vidare lust att stå ute i fukten. Rickard är iväg och handlar så vi kan ha tacó kväll idag (igen) Vi har fortfarande inte bestämt något för imorron, vädret känns ju så osatdigt. Men vi kan inte bara sitta hemma heller, vi har ju faktiskt lovat barnen en dagsresa. Får väl säga som så att det finns inga dåliga väder.....


Jag hoppas bara att min nackspärr hinner släppa, är lite låst i högra axelpartiet. Vaknade till inatt mitt i en dröm och var på väg att vända mig i sängen och kände hur det knäppte till. Det gör ju så ont, jobbigt att vara låst i vissa lägen. Men men, det finns dom som har det värre och det går väl över med lite värmande massageolja och Zon.


Emelia har jag också plågat...med potatis, oh herregud vad hon tycker det smakar illa     Gav henne lite ersättning först så hon inte skulle vara superhungrig, blandade även i lite i potatisen så den skulle bli godare och lösare. Haha, som om det hjälpte, hon antingen knep igen eller gjorde pruttljud så hälften hamnade utanför. Det hon lyckades svälja ner fick hon världens klökreflexer av. Den tog slut i allafall...potatisen, det finns en eller två små iskubsportioner kvar. Får nog testa dom också innan det blir morot nästa omgång. Kanske det går lättare för potatis fick reaktonen: "Mamma, det här kan du äta själv"   


 


Hon behöver dessutom bada, jag har smörjt in hennes huvud med en salva mot skorv. Hon är ju så tunnhårig fortfarande. Ser så tråkigt ut med allt som sitter i huvudet på henne. Få se om det blir lite bättre, annars får vi väl upprepa proceduren.

Av EliDa - 19 augusti 2010 15:35

Idag springs det här, två olika "gubbar" har varit här och kollat hur det ska grävas och installeras. Vi ska ju dra in fjärrvärme och fiberoptik till hösten/vintern. Så lite omplanering av tvättstugan måste göras och vi tänker därför göra om det till våran huvudentré. Jag har svårt att se det framför mig men Rickard tror det blir bättre och mer plats för allas jackor och skor. Då får jag väl lita på honom   


I vanliga hallen kommer vi troligen släppa in gäster som vanligt och så ska vi sätta in garderober under trappen så vi får mer plats för alla ytterkläder vi har till vår, sommar, höst och vinter. Blir ju en del med tre ungar i huset. Appropå kläder har jag idag sorterat ut lite av Emelias urvuxna. jag har sparat undan en banankarton från alla tre som jag vill spara. Sen hittade jag lite klänningar bl.a som Isabella haft så alla kläder hon nu har att växa i ligger nu i olika tvätthögar. Sen ska det sorteras in, lite större storlekar kommer nog hamna i en annan banankartong tills vidare. Det finns liksom inte plats i trådbackarna i våran garderob så jag får lägga in lite i taget.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards