Alla inlägg under augusti 2010

Av EliDa - 8 augusti 2010 18:30

Jobbhelgen är slut, nu har jag fyra arbetspass kvar men först ska jag vara ledig en dag. Har kommit hem och satt ner rumpan i soffan och nu blir det inte många knop resten av kvällen. Rickard har servat med mat...potatis, grillad kyckling, sallad, mozzarellaost, vitlöksbröd och beasås, jättegott   

Vi får väl ha lite helg idag när jag jobbat kväll både Fredag och Lördag. Jag hade skrivit in i kalendern att jag började sju idag, men fick på något sätt för mig att kolla så jag inte började halv åtta. Det glömde jag bort så jag cyklade iväg vid halv sju, kom till jobbet och kom på att jag skulle kolla. Visst sjutton började inte förrens halv åtta. Men jag behövdes redan från början så det blev en halvtimme extra. Dagen har flutit på bra, skönt det efter igår då det körde ihop sig vid halv nio när två av oss fyra personal skulle gå hem, men det löste sig med bra samarbete. Men jag var lite uppstressad när jag kom hem, tog ett tag att varva ner. Det lär det inte göra idag, börjar känna tröttheten komma smygande så vem vet när jag stupar ikväll.

Av EliDa - 7 augusti 2010 11:42

Ibland så tänker jag inte längre än näsan räcker Det tar ett tag för ljuset att tändas   Kom på imorse när jag cyklade till jobbet att det egentligen bara borde vara att klicka fram det inlägget man vill kopiera så kommer det väl upp hela adressen i adressfältet? Så det ska jag testa om en stund när jag ska länka till en annan sida i bloggen. Jag har nu även öppnat upp en ny kategori igen....Recept 

Dom första timmarna på jobbet har gått undan och det lär nog kvällen också göra skulle jag tro. Lite sidbyte igen så jag får vara på min invanda sida, känns bättre så. Slutar sent ikväll sen är det imorron kvar, 7-16. Veckorna har gått så fort, precis som jag trodde. Har ju fyra arbetspass kvar efter imorron, det har varit både kul och skönt att komma hemifrån, fast jag längtar efter att få vara hemma med Emelia igen, det ska jag inte sticka under stol med    Nu vet jag att det går lika bra med pappa så då kommer jag kunna jobba lite extra under hösten.

Av EliDa - 7 augusti 2010 11:31

Dom här bjöd jag på idag på jobbet, lätta att göra och väldigt goda (tycker jag)




 Ingredienser till ca 15 stycken:

* 175 gram margarin
* 3 dl vetemjöl
* 1 dl socker
* 1 tsk bakpulver
* Grovhackad daim (3-4 enkelbitar)


Gör så här:

* Smält margarinet i en kastrull
* Blanda i mjöl, socker, bakpulver & daim
* Klicka ut i aluminiumformar (så fastnar dom inte)
* Grädda i 175 grader ca 10 minuter


Gott med kall mjölk till =)

Av EliDa - 6 augusti 2010 14:36

Sitter och laddar för jobb, konstigt nog med lite "jobbångest" men så är det väl innan man kommer igång. Det är jobbigt att vänta på att få åka hemifrån, när jag väl kommer till jobbet känns det bra igen. Kvällen kommer rassla iväg snabbt och jag slutar ju tidigt...vilket innebär 20.30 Sen blir det snabbt hem, se om Kristoffer är kvar. Isabella kommer nog inte, hon skulle vara med en kompis, ev kommer dom båda förbi. Vi som har en överraskning till henne, då får den väl vänta till Måndag. Tänker inte avslöja än om hon läser det här.....nyfiken nu Isabella?  Vi har varit och handlat lite, Rickard ska fixa pizza till kvällen och så blir det väl något gott till Fredagsmyset. Jag har fixat lite gott fika till mina jobbarkompisar att ha vid frukosten imorron, hoppas dom blir glada. Har aldrig haft med mig något så jag kände att det var på tiden. Det händer att någon tar sig tid att baka till helgen, då är vi inte så många och det är ju trevligt att ha något gott när man får jobba på helgen.

Av EliDa - 6 augusti 2010 09:30

Äntligen blev jag klar med ett inlägg som legat som utkast ett tag.

Här hittar du det   

Av EliDa - 6 augusti 2010 08:32

(Då ska vi se om jag kan återberätta mitt inlägg)


Jag vaknade inatt av att Emelia låg och jollrade, hon var i sitt esse, vet inte med vem hon snackade med då det var mörkt i rummet. Hon var inte speciellt missnöjd så jag lät henne ligga där en stund. Efter ett toabesök tittade jag ner i sängen och då gjorde hon gymnastiska övningar genom att rulla från rygg till sidan och tillbaka till rygg igen. Det testades även i våran säng imorse när vi vaknat. Nu sover hon på soffan efter sin morronflaska och en stunds lek med ballongen. Vilket bra köp, hon älskar den verkligen. Det pratas med den och testas att röra armen när hon håller i snöret för att se vad som händer. Under senaste utvecklingsinlägget har jag lagt till lite om Emelias kommunikation.



(Blev inte riktigt på samma sätt, fasen också jag som hade skrivit på ett sätt jag var nöjd med, nu känns det bara tillgjort   )

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards