Alla inlägg den 16 september 2010

Av EliDa - 16 september 2010 20:32

Hela förmiddagen regnade det till och från, trist som sjutton. Att vara rastlös och uttråkad är ingen bra kombination för då sätter shoppingsuget in. Blev i allafall att jag och Emelia tog tåget in till Linköping där vi träffade mamma/mormor. Jag köpte först en burk majs/potatis till Emelia, den fick hon äta medans vi åt hamburgare på McDonalds. Hon åt upp hela burken...eller innehållet i den + en bägare fruktpuré. Hon gapar som en fågelunge när skeden kommer, mitt lilla matvrak   


Vi har sprungit i affärer också, Lagerhaus, Önska, Cervera, Gina Tricot, Lekia, H&M, Lindex har fått besök av oss, men jag har inte handlat i alla butiker så mycket pengar har jag inte. Jag letade efter en present till Älsklingen, från mig och Emelia. Han fyller ju på måndag, men jag hittade ingen som jag fastnade för, ev har jag en sak men jag får tänka på det över helgen så får jag ta det på måndag när jag jobbar.


Lekia höll jag först på att köpa en pipmugg men istället blev det en leksak till Emelia, en giraff man kan sätta fast i vagnen och sen dra ut så vibrerar den tillbaka. När jag visade den för henne så skrattade hon så jag kunde inte låta bli att köpa den.


Jag var i behov av lite nya kläder så på Gina Tricot blev det svarta leggings och en lång topp i beet red, till det hittade jag ett par över knä strumpor i matchande färg på Lindex.

   


Färgen på tröjan stämmer inte riktigt, i verkligheten är färgen lite mörkare. Scarfen som Isabella ville ha var för tillfället slut, den kommer in igen V. 38 eller 39 så jag får ta en kik då. Nu ska vi fixa lite the och mackor innan Kniven mot strupen   

Av EliDa - 16 september 2010 09:04

Det har varit på gång ett tag, rullningarna från rygg till sida. Hon har även hamnat på mage men vänsterarmen har varit i vägen. Igår låg hon och knölade, hamnade på mage och så fick jag hjälpa henne sista biten med armen. Sen låg hon ett tag på mage innan hon började protestera. Hjälpte henne tillbaka till rygg och gick ut i köket för att fixa lite. Tog inte lång stund förrens jag hörde hennes protester igen. När jag kommer in så har hon återigen hamnat på mage och denna gång lyckats få bort armen själv   Nu får hon bara lära sig rulla tillbaka, jag kan ju inte komma till undsättning varje gång för det lär nog bli så ofta nu kan jag tänka mig.

Av EliDa - 16 september 2010 07:58


   

Jag tävlar om ett vackert namnhalsband från Carolines Smyckeskrin hos Agnes.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards