Alla inlägg under september 2010

Av EliDa - 11 september 2010 17:05

Kristoffer har haft fotbollscup idag så redan 8.20 imorse samlades vi för avfärd mot Motala. Tre matcher skulle spelas och varje match var 2x15 minuter och för Kristoffers del spelades alla tre på raken, dom fick vila sista omgången då dom redan spelat klart sina matcher. Mantorp hade två lag med, då får grabbarna mer speltid. Om jag jämför från förra sommaren så har dom utvecklats något enormt. Alla springer inte i en lång svans efter bollen, dom kan reglerna, dom uppmuntrar varann, visar var dom finns och har verkligen börjat tänka fotboll. Första matchen van dom med 14-3 (!) tror det var en rejäl kick för självfötroendet. Andra matchen slutade oavgjort och tyvärr förlorade dom sista men då var dom bra trötta och med tre avbytare så blir det ganska mycket spel.


Efter fotbollen styrde vi kosan mot Rickards föräldrar, fast det var bara "svärmor" hemma och så kom även Rickards bror. Vi åt lite mat och Kristoffer sålde lite jultidningar. Han har nu lyckats komma upp i tredje fjärde premiehyllan och där finns en kamera jag tror han vill ha. Men än är han ju inte klar, jag hoppas mamma och pappa vill köpa av honom också. Exet tyckte han var för liten och att det inte är vi som ska köpa så han kommer upp i det han vill ha. Så är det ju inte, det håller jag med om men han har faktiskt varit modig och ringt på hos grannarna här trots att det är svårsålt. Än så länge har ingen på Exet´s sida handlat och jag vet inte om dom gör det heller.

Av EliDa - 10 september 2010 22:32

Väntar på att Isabella ska komma hem, hon är på väg, messade hon för några minuter sen. Nu börjas det, sitta uppe halva nätterna för att se till att ungen kommer hem ordentligt. Vet ju att hon har så kul med nya kompisar och det är hon värd. Men ett litet snack om tider måste vi nog ha, hon är ju snart 13 men det betyder ju inte att vi inte kan ha några tider för henne. Samtidigt ska det ju vara ungefär samma tider som kompisarna. Inte kul att behöva gå hem långt innan dom andra. Tror i allafall att hon haft en bra kväll, hon bloggade nämligen från fritisgården   

Av EliDa - 10 september 2010 13:18


 

Jag tävlar om ett leksaksfordon från O-Råsa hos Agnes 

Av EliDa - 10 september 2010 09:07

 

Av EliDa - 10 september 2010 09:00

 


Body: Lingon & Blåbär

Byxor: Lingon & Blåbär

Strumpor: Lindex

Dregglis: Pippi/Babydrömmen

5F9F9F
Av EliDa - 10 september 2010 08:48







 

En bild säger mer än tusen ord när Emelia studerade majskrokar 26/8 - 2010

Av EliDa - 9 september 2010 09:22

Lite av det vi fick veta om på f-mötet i tisdags handlade om fritidsgården, jag måste återigen säga att så bra som det verkar vara trodde jag inte. Dom har öppet även på dagarna, då bakas det bröd, fixas morötter och dipp, smoothies och annat nyttigt som sen säljs som mellanmål och "fika". Dom har tagit bort godis och läsk men om jag förstod rätt så säljs det på fredagkvällarna. Vill ungdomarna ha något gott att äta då så får dom hjälpa till att fixa det på dagen. Det finns ett mellanmålshäfte att köpa för 130 Kr, då kan dom få i sig något mer vettigt att äta på eftermiddagen när depåerna behöver fyllas på.


Till kvällarna säljs ett annat kort för 100 Kr, det fungerar som ett lånekort och gäller hela läsåret. Detta kort lämnas in om man vill vara i något speciellt rum och göra något särskilt. Det finns olika rum med datorer, spel, singstar, bilspelsrum, ett rum där dom kan spela i sina band. Det finns ett rum för bara tjejerna, ett gym, ett bilspelsrum. Så det finns en hel del kul att sysselsätta sig med för dom. 


Allt har ungdomarna hjälpt till att ordna, dom har varit på skroten och hämtat stolar till bilrummet, dom har byggt ut rummet där gymmet är, dom har målat och fixat...det är verkligen supermysigt. Eftersom det inte finns mer än pizzerian på den här orten så händer det att även äldre unomgdomar kommer dit och umgås. Reglerna är jättebra och kidsen vet om dessa och följer dom. Blir dom minderåriga t.ex påkomna med rökning så ringer man hem till föräldrarna. Dessutom finns både fältare och polisen till hands. Två poliser har skolan som sitt ansvarsområde och rätt var det är så kan polisbilen stå där. Det behöver inte ha hänt något utan dom är bara där och kollar läget.


Imorron fredag är det 7ankväll mellan 18-20, med det menas att det är öppet bara för 7orna dom timmarna. Tror dom då vågar sig dit på ett annat sätt då, sen är det även vissa kvällar som bara är för tjejerna, också bra tror jag så dom får lite mer plats. Isabella ville gå på 7ankvällen imorron med sina nya kompisar och det tycker jag är kul för hennes skull.


Jag försökte sticka till henne 100 Kr förut men hon ville inte ha   Tänkte att hon kunde köpa kvällskortet idag eller om hon ville köpa sig någon dricka eller så senare. Hon tyckte jag var för snäll, hon nöjde sig med 20 Kr. Men jag tyckte hon var värd lite mer, hon har varit så snäll och hjälpsam den här veckan. Skött sina läxor och inte varit alltför sur och tvär. Visst har Kristoffer fått sig ett par verbala kängor men han är ju på henne också. Kristoffer har också skött sig bra och båda barnen har därför fått mer tillgång till sina datorer. Dom försvann ju när Rickard fick sitt vredesutbrott men allt det där är glömt nu   Hittills har det varit en bra vecka och det kommer nog fortsätta så.


Av EliDa - 8 september 2010 21:06

Måndag: * Scouter för Kristoffer

Tisdag: * Babysång med Emelia * Kristoffer har fotboll * F-möte i Isabella´s klass

Onsdag: * Utbildning * Optikern *Tandläkaren, allt för min del

Torsdag: Kristoffer har fotboll * Oriflameparty för mig och Bella (inställt)

Fredag: 7an kväll för Isabella

Lördag: Fotbollscup i Motala

Söndag: Sova *haha*

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards