Alla inlägg under september 2010

Av EliDa - 3 september 2010 14:42

Är inte sämre än i allafall, bara lite trött men vi vaknade tidigt i morse och jag har bara vilat lite. Emelia sover igen efer lite bus och snack i soffan...hon är i en sån underbar ålder nu och jag älskar varenda minut med henne. När hon sover länge vill jag bara att hon ska vakna så jag kan umgås med henne. Det är nästan så jag hellre skulle vara hemma med henne ikväll, men bara nästan.


Det är nu det är som värst, väntan och timmarna innan jobbet börjar. Det är svårt att ta sig för något vettigt och dagen blir egentligen bara en ända väntan. Ibland känns det stressat att man ska jobba kväll, fast man har flera timmar på sig att göra något så blir det inte av, inte mer än lite småplock och sånt som behövs göras hemma, tvätt, disk och städ t.ex Det är lättare att gå på schema, lättare att planera sin tid än när det bara blir ströpass. Missförstå mig rätt, jag vill jobba och jag tycker det är kul, det kommer kännas jättebra när jag kommer dit och får träffa härliga arbetskamrater igen. Det är innan jag får gå dit det är som jobbigast, men snart så.


Jag kommer få gå till och från jobbet, under sommarveckorna hade jag Isabellas cykel. Den har vi kört hem dit så det blir promenad ikväll. Har fixat till mobilen med lite bra musik och hörlurar. Nu ska jag mysa lite med Lilla Fröken, trots att hon sover så skönt i soffan   

Av EliDa - 3 september 2010 08:39

Jag hoppas inte Rickard återsmittat mig med sin dunderförkylning. Jag mådde bättre men idag har jag ont i huvudet igen. Kan ju bero på annat och jag hoppas jag ska hålla mig på benen. Jag har jobb ikväll och dagspass imorron så jag har varken tid eller lust att bli sjuk igen. Det får bli några muggar the innan jobbet men inte för nära inpå då lär jag få springa på toa halva kvällen   


Av EliDa - 2 september 2010 20:13

Det är alltid lika kul att träffa Karin, trots att det kan gå veckor emellan våra dejter. Antar att det beror på att vänskapen är så stark och att vi har en del gemensamt. Hon har ju en son som är två år yngre än Isabella och en dotter som bara är två veckor äldre än Kristoffer. Dessa fyra har oftast väldigt kul ihop och det gör ju att man vill umgås.


Nu väntar Karin sitt tredje barn, och precis som för mig är det i en ny relation. Det blir nog ganska exakt fem månader mellan hennes "Ollsa" och min Emelia. Vi var gravida samtidigt i höstas men hennes gick inte hela vägen så det är kul att det blivit positivt så snart efter. Hoppas och tror att våra småttingar kommer ha kul ihop. Kommer säkert bli fler fikaträffar nu när vi båda är mammalediga. Kommer vänta med spänning på beskedet att den Lill* ploppat ut och vem H*n är. 9/9 är beräknat datum för dom men bebisen är fixerad så det kan nog bli när som helst.

Av EliDa - 2 september 2010 13:16


 


Jag tävlar på Lindas blogg om en tavla från Snöstjärna.

Av EliDa - 2 september 2010 11:39

 


Hipp Hipp Hurra för Mamma idag

Av EliDa - 2 september 2010 11:23

Sakerna att göra hopar sig i kalendern, på Lördag är det jobb, så fick jag även jobb imorrn kväll. Söndag är det gatans årliga sammankomst med lite trevligt umgänge, en gatfest fast inte i just den bemärkelsen utan lite roliga lekar och man äter, fikar och pratar med grannarna. Ska bli trevligt och jag hoppas vädergudarna är på rätt humör.


Onsdag nästa vecka är det verkligen fullt upp, först ska jag på utbildning inför rösträkningen jag ska jobba med efter valet. Jag har även bokat in ett optikerbesök när jag ändå är i stan så dit ska jag stressa vidare efteråt. Sen kände jag idag att nu måste jag ta tag i att ringa tandläkaren, det var nog tre år sen jag var där sist och nu förstår jag varför det inte kommit någon kallelse. Dom är inte uppkopplade mot folkbokföringen så det var både fel adress och fel telefonnummer *upps* Dom har tydligen försökt få tag i mig men inte lyckats.


Nu var jag tvungen att ringa för jag har förmodligen bitit sönder en tand och det är ett tag sen. Men det börjar känns vassare och det är dumt att gå för länge. Fasar för hur det ska se ut i munnen och en saftig räkning men förhoppningsvis går det att dela upp som det gjort tidigare. Jag gillar inte tandläkaren något vidare men det är ju ett måste ibland. Kommer vara dönervös på Onsdag men det känns skönt att ha tagit tag i det och det ska bli skönt att få gå igenom tänderna igen oavsett om det finns hål eller inte.


Nu ska jag fortsätta mina måsten innan fikagästerna och barnen kommer   

Av EliDa - 1 september 2010 20:15

Isabella svek mig idag, hon skulle ha kommit efter skolan men gick hem med en kompis istället. Men hon kommer ju imorron och jag blev inte ledsen för det. Emelia och jag tog en promenad till City Gross på da´n, en promenad på lite över två timmar inkl. handling och fotografering/smsande/facebookande på vägen hem.


Både på dit och hemvägen tornade stora mörka moln upp sig och jag var övertygad om att vi skulle få en störtskur över oss. Kan ju tala om tur att hinna hem, låta Emelia sova ute en kort stund och hinna ta in vagnen innan regnet började vräka ner. Emelia invigde nya mössan och tossorna, hon fick även prova att sitta upp och det tyckte hon var spännande, mycket att titta på en stund innan hon blev trött och ville sova igen.


Under resten av eftermiddagen har vi bakat...snoddassmuffins. Jag gör på samma recept som kärleksmums/snoddas eller vad du nu vill kalla dom. Men istället för att baka i en långpanna häller jag smeten i muffinsformar. Dom ska jag bjuda våra fikagäster på imorron. Det blev även några köpekakor och bullar har vi i frysen...hoppas dom räcker.


 

Av EliDa - 1 september 2010 11:44

     


MansonDust har en tävling med barntavlor från Barntavlor. se

Självklart vill jag vara med, dom är så söta.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards