Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av EliDa - 5 oktober 2010 21:33

Det finns ett par saker jag saknar på Bloggplatsen:


* Skulle vilja se vilka etiketter ett inlägg ligger under, alltså att det står under inlägget. Jag väljer ju ofta flera olika kategorier till samma inlägg.


* En annan sak är att är man inne och läser en blogg på måfå och väljer att läsa flera inlägg så får man antingen trycka bakåt eller på bokmärket för Bloggplatsen för att komma tillbaka till start så att säga.


Men det är inga superviktiga funktioner, det är bra utan dessa också :)

Av EliDa - 5 oktober 2010 21:20

Är lite småfrusen efter Kristoffers fotbollsavslutning, det tar tid att värma upp sig. Det var inte så farligt när vi gick hemifrån men blev värre vartefter solen gick ner. När dom tränat klart fick vi gå in i "klubbstugan" lite, där bjöds barnen på Happy Meal från McDonalds efter egna önskemål. Vi vuxna fick lite fika och info om terminen som varit och nästa termin.


När vi skulle gå hem igen var det riktigt mörkt och blåsigt, en liten höststorm.Kristoffer vågade inte cykla så han höll sig i närheten av mig hela vägen hem. Bra det också för han har inget fungerande lyse, få se om Rickard kan fixa till det när han har lite ledig tid.


Nu har Kristoffer fått för sig att han vill testa på innebandy också, helst istället för skidor så det ska han göra på Lördag. Men vi tycker ju det är bra om han testar skidor ett par gånger innan han hoppar av. Han kommer nog tycka det är kul bara han får komma igång. Innebandy kan ju vara lite smärtsamt och det har ju ändå tagit ett tag för honom att tuffa till sig i fotbollen, nu vågar han verkligen ta för sig. Men det är bra att han vill testa på olika saker och hitta sin grej.

Av EliDa - 5 oktober 2010 14:04

Jag har börjat tröttna på att alltid ha samma tema på bloggen så idag fick det flytta in lite höstigare färger. Ska göra om headern men upptäckte att jag inte hade något bra kort på Kristoffer som är taget på sista tiden. Så nu väntar jag på att han ska komma hem så han får stå framför kameran.

Av EliDa - 5 oktober 2010 12:37

Jag tror att Emelia gillar tisdagar hon också, det är ju då vi går på babysång och träffar dom andra mammorna och barnen. Det är så kul att se alla barn, hur dom kollar och undersöker närmsta grannen. Idag hann hon sova ca en timme innan jag fick väcka henne. Bytte om till vanliga kläder och ytterkläder, sen fick hon äta en flaska ersättning i vagnen på vägen. Så hon var på bästa humöret under sångstunden. Idag fick vi även göra en mall till ett gipsavtryck, så kul att ha. Jag valde att göra hennes hand och när flera hade gjort kunde man jämföra barnens händer och fötter och Emelia hade nog den minsta handen av alla, i alla fall en av dom. minsta.


Efter sången mötte jag upp Isabella så hon kunde få pengar till tågkortet som hon måste ladda i eftermiddag. Det är ju dans tisdagar och onsdagar numera. Eftersom det var håltimme satt hon inne på macken med några kompisar. Hon tar tåget direkt till Linköping efter skolan så henne får jag träffa igen efter fotbollsavslutningen ikväll. Sista träningen för terminen, sen börjar ju skidorna men nu vill han visst gå på innebandy. Jag tycker han ska gå på skidträningen en eller två gånger så får vi se sen, han kanske ändrar sig.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards