Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av EliDa - 6 oktober 2010 20:49

Det blev lite plagg som fick lämna garderoben, en del hade jag slängt ner i påsar så nu har jag rensat upp och plockat ihop i "soppåsar" efter storlek. Det blev en del efter Kristoffer också, skönt att få rensa ur lite. Har en lurvig overall i storlek 62 till Emelia, den kan hon ha ett bra tag tror jag. Sen har även en kompis en röd i 70 som vi kunde få ärva/köpa.


Idag har det inte varit några aktiviteter att ta oss till, bara dansen som Isabella sköter själv *duktig tjej* Så jag har tvättat ett par maskiner och tagit hand om ett tvättberg. Imorrn blir det väl mer av den varan. Måste ta tag i lite dammsugning och torka av golv så jag får väl börja imorron så kanske det ser skapligt ut på fredag, det är ju så trist att städa även om det känns bra när det är klart. Men då jag gillar att blogga så kanske jag ska göra en "Att göra-lista" skriva upp allt som ska göras och sen få beta av det i bloggen, kanske är en morot så det blir mer gjort  

Av EliDa - 6 oktober 2010 09:31

Idag ska jag nog ta och rensa ut i Emelias garderob, ut med allt i 62 och få in lite i 74. Det skulle behöva rensas på flera ställen i huset, ibland känns det så rörigt. Men det är inte klart i tvättstugan, Emelias blivande rum är ett enda förvaringsrum med hur mycket saker som helst. Vi har inget ordentligt städskåp så dammsugare och skurhink står framme. Det gäller att bita ihop om jag inte ska bli galen. Men vi har ju planer för allt så tids nog blir det nog ordning och reda. Tills dess får jag göra det bästa av det, i värsta fall får jag väl stänga dörrar så jag slipper se röran.


Isabella hade sovmorron idag men nu har hon kommit iväg till skolan. Sen är det dans i eftermiddag igen. Kristoffer kom också iväg i tid även om han var trött och svårväckt. han är lite seg när det gäller att göra vissa saker så man får säga till i god tid och ibland hinner man säga till flera gånger innan det händer något. Emelia ligger och kollar in tv:n och pratar för sig själv. Hon vaknade samtidigt som våra klockor gick igång och har redan hunnit sova en kort stund. Ska ge henne en portion gröt om en stund. Nu rättare sagt för hon protesterar mer och mer.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards