Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av EliDa - 10 oktober 2010 21:35


Hipp Hipp Hurra för mormor Ingrid idag 


Idag har vi varit och firat Rickards mormor som fyller 85 just idag. Vi bjöds på smörgåstårta som var så god. Efter den blev det fika med bullar, morotskaka och tårta...allt supergott. Magen stod i fyra hörn och en snibb när vi åkte hem. Det var en riktig trevlig eftermiddag med alla som var där. Emelia började med att bli lite ledsen men det gick snart över och hon blev våran glada goa tjej igen. Kristoffer lekte så bra med bonuskusinerna och bonussysslingarna, precis som vanligt. Är glad över at ha fått en sån fin släkt på sambons sida   

Av EliDa - 10 oktober 2010 10:22

Börjar nog längta till jul för en annan tanke som slog mig är om dom stora barnen ska få varsin kalender med små paket. Det blir ju 48 små paket och vad ska man hitta på i varje?


Förra året hade barnens bonusmamma gjort en smart sak till Kristoffer. Hon hade köpt en större legosats och delat upp i mindre delar. Det ligger ju oftast uppdelat i olika påsar och det var ju bara att dela upp i ännu mindre delar. Då fick han lite att pyssla med varje dag och sakta men säkert se resultatet växa fram. Isabella fick bl.a en hel del små glasdjur, jag tror dom var köpta via Tradera, det kan ju inte kostat många kronor.


Annars kanske det blir så att jag köper 4 lite större och vettiga saker och slår in som adventspaket åt dom. Då blir det inte så mycket smått att slå in och heller inte så svårt att hitta på saker till alla paket. Det var ett tag sen dom fick paketkalendrar av mig så det kanske är dags för det.


Hur gör Du?

Paket varje dag, inga alls eller på ett helt annat sätt.

Förslag tas gärna emot.

Av EliDa - 10 oktober 2010 09:51

Igår kom jag på att det börjar bli dags att tänka på julkort igen. Ett par år nu har jag ju scrappat ett gäng men jag tror inte jag har vare sig tid eller inspiration detta år. Det ligger ju ganska mycket jobb bakom och i år har vi ju Emelia så det skulle vara kul att ta ett bra kort på alla tre och göra julkort av, så kan vi skicka till fler också. Det här med att få ett bra kort att göra julkort av är inte lätt, det väcker minnen till liv   


Första gången jag skulle göra det var med Isabella, hon var runt ett år och jag gjorde mig till och arrangerade med ljusstake, mössa och andra juliga saker ihop med Isabella och ett litet grönt bord. Ni kan ju bara ana hur det gick, ja inte som jag ville i allafall och till slut var hon så arg och ledsen att hon slet i mössan för att få av den. Men om jag minns rätt så var det något kort som gick att använda som julkort det året.


Andra minnet jag har som är extra starkt är när Kristoffer var ungefär ett halvår. Jag skulle försöka få en bra bild på dom två tillsammans och tog upp en hel rulle av den gamla hederliga sorten. Hade en bra systemkamera så jag väntade med spänning på att paketet med bilderna skulle komma i brevlådan. Kan ju säga som så att inte ett enda kort blev så pass vettigt att det gick att skicka iväg...inte en bild på 36 bilder. Var det inte den ena så var det den andra som gjorde någon konstig min eller inte tittade in i kameran. Jag fick helt enkelt leta upp en annan bild och framkalla för att ha som julkort.


När jag bodde själv med barnen så lyckades jag ta ett riktigt bra kort att ha som julkort det året och det är en bild som fortfarande ligger mig varmt om hjärtat och det måste varit tagit med min gamla digitalkamera för annars vet jag inte om jag lyckats få till en så bra bild.

Då var dom inte så gamla, kanske runt 8-9 år på Isabella och 3-4 år på Kristoffer. Mina fina stora barn   


Så jag får väl ta och leta upp några tomteluvor och annat juligt och börja fotografera mina tre troll så det kan bli en bra bild till jul.....tack och lov för digitalkameran.

Av EliDa - 10 oktober 2010 09:44

Ersättningen går på sista versen nu, igår köpte vi hem sempers milda havrevälling som är från 6 månader. Emelia blir ju halvåret på onsdag så vi kan lika gärna introducera välling nu. Köpte hem ny gröt med äpple och päronsmak och två sorters fruktpureér i bägare, även dom från sex månader. Det börjar även bli dags att låta henne testa lite annan mat, så jag ska leta upp lite bra recept på vad man kan ge henne nu i kött, kyckling och fiskform. Blir spännande att få reaktioner på sån mat.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards