Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av EliDa - 12 oktober 2010 16:48

Lira i ett babyband

Lira i ett babyband, med ganska liten och knubbig hand
Och när vi spelar vår musik, får nallen och dockan bli vår publik
Golvet gungar när vi rockar loss, och hjärtat bankar på med musiken i oss
Spela på magen. Spela på benen. Spela på rumpan.
Över hela hela hela hela hela hela kroppen


Tågluffarsång

Kom och håll mig i handen när vi stiger på tåget
när vi sjunger vår tågluffarsång
och vi vinkar till alla hejdå, tjingeling
nu börjar vår resa, för nu tuffar tåget igång
det går framåt & framåt & framåt och sen blir det stopp
det går framåt & framåt & framåt och sen blir det stopp
det går bakåt & bakåt & bakåt och sen blir det stopp
det går bakåt & bakåt & bakåt och sen blir det stopp


När vindarna leker (slutsång)
Det blåser i träden när vindarna leker. Det blåser i
träden när vindarna leker. Den stora vinden den vill
fånga den lilla vindens alla löv. Den stora vinden den vill
fånga den lilla vindens alla löv.
Det blåser i träden när vindarna leker. Det blåser i
träden när vindarna leker.

Av EliDa - 12 oktober 2010 14:52

   

 Jag tävlar om ett presentkort från SUMOpix hos Agnes!

Av EliDa - 12 oktober 2010 14:41

 


Jag tävlar om ett presentkort från Liten Correlin hos Agnes!

Av EliDa - 12 oktober 2010 13:04

Igår fick jag hem två par tossor jag beställt åt Emelia, det är så kallt härinne ibland så ett par mysiga tossor kan vara skönt att ha på fötterna. Sen att jag inte lär mig...är det inte för stort så är det för smått och det var precis var dom var, dom satt precis på tårna. Så dom får jag försöka sälja vidare och så beställde jag nya idag. Ett par maracas och en haklapp låg också i paketet så nu kan vi spela och spilla hej vilt. Jag har även äntligen kunnat klicka hem en Fresch food feeder, den har varit slut skitlänge. Det blev även ett par plastlock till barnmatsburkar då dom vanliga ibland är krångliga att skruva på igen. Det brukar vara snabb leverans så vi får väl se om det blir ett paket i brevlådan senare i eftermiddag. Igår var klockan närmare halv 4 när posten kom men det skulle visst bli senare nu fick vi en lapp om för ett tag sen. Tråkigt att behöva vänta hela da´n om det är något kul som kanske kommer, men men så är det, inget att göra åt.

Av EliDa - 12 oktober 2010 12:49

Igår hade jag bestämt träff med en kompis och hennes son på öppna försskolan i kyrkans hus. Dom flesta som kommer dit har ju lite äldre barn eller så har dom syskon till sin minsta som går dit. Fast det är ganska kul ändå, prata lite med andra vuxna, se hur Emelia trivs och spanar in småfolket. Senare på eftermiddagen kom samma kompis hit så vi satt i några timmar, drack kaffe och snackade strunt. Hennes son hittade bilar i Kristoffers rum som han plockade med sig ner och lekte med.


Förmiddagen har vi som spenderat på babysången och idag var det ett litet bortfall av barn. Men det var kul som vanligt och en ny ramsa fick vi lära oss, tänk om man kunde lägga alla på minnet. Men vissa har fastnat och dom kör vi här hemma med jämna mellanrum och det syns på Emelia att hon uppskattar det. Efter fikat fick man måla gipsavtrycket om man ville så jag stannade kvar och målade en stund. Ramen blir rosa och så förstärker jag gipset med vitt, den är ju mer gråvit. Lät den ligga kvar och torka för jag tror jag behöver måla ett par lager med vitt till. Funderar på om jag ska skriva Emelia i vitt i nederkanten på ramen, ett par stycken skrev det under själva handen/foten.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards