Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av EliDa - 15 oktober 2010 20:45

Det drar ihop sig mot jul och vi fasar för alla julklappar Emelia kommer drukna i   Jag kan tänka mig att hon kommer gilla alla färglada papper och snören bäst det här året. Även om det säkert inte är svårt att köpa saker till en som inte ens fyllt ett år på julafton så kanske lite tips kan vara roliga. Hittade via en en annan bloggerska den här.  

Kolla gärna in hennes recension av leksaken:


Av EliDa - 15 oktober 2010 20:13

Har lagt Emelia för natten, få se om hon somnar, hon verkade skapligt trött i alla fall. Maten står på eftervärme i ugnen i väntan på att sambon ska komma hem. Så himla typiskt att tågen ska stå still en fredagkväll. Han har kört ersättningsbuss då det varit signalfel mellan Linköping och Norrköping. Nu rullar tågen men med vissa förseningar. Frågan är ju bara om Rickard fått återvända till garaget eller om han fick ta en körning innan. För en timme sen satt han och väntade på ytterligare besked i Linköping. Det är väl bara att vänja sig för det lär nog bli en del tågstopp i framtiden, det är en del förändringar på gång och dessutom blir det snart vinter igen. Men jag hoppas han kommer snart, börjar bli hungrig...under tiden har jag hällt upp lite rött vin, men bara lite.

Av EliDa - 15 oktober 2010 11:46

Emelia var verkligen helt ovillig till att sova själv igår, bara grät när vi lämnade henne ensam. Det var nog rörigt i huvudet på henne och så fick hon inte sova som hon behövde på eftermiddagen tror jag. Mycket ljud, först tåget där vi var längst bak, livligt värre. Fiket vi alltid går till är Espresso House (Underbar kaffelatte och cheesecake) där är det ganska stimmigt med ungdomar och musik men lätt att komma in med barnvagn, det finns micro och stolar så det barnvänliga överväger. Sen sov hon ju på väg till Motala där sen kusinen busade en del med henne. Så hon var nog helt enkelt övertrött och hade svårt att varva ner. Hon fick därför ligga hos oss, hon kröp intill mig, där hon höll om mig, nöp i mina kinder och var helgosig. Sen somnade hon ganska snart och har sovit gott hela natten.


Idag har vi hunnit gå till kyrkans hus för fredagsfikat, det är lite lagom att gå varannan vecka, dom fredagarna har jag inte dom stora och kompisen jag oftast går med jobbar helg så hon har alltid förmiddagen ledig. Räkmacka, kaffe och en god kladdmuffins blev det idag för åtta (8) Kr, billigare kan det knappast bli. Har inte betalat för kaffet och räkmackan på tre gånger nu...minst, så vi får väl köpa en blomma till den snälle herrn som bjuder någon gång. Emelia sover på altanen (det lilla som är kvar) och jag ska snart ta ett varv med dammsugaren här nere och städa av toaletten, det är vad jag känner för idag.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards