Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av EliDa - 24 oktober 2010 22:32

Somnade med Emelia tidigare idag så John Blund vägrar komma ikväll. Så därför förde jag över lite bilder från kameran till datorn och här är några av dom. Endast redigerade här på Bloggplatsen. Som vanligt är det den minsta som fastnar lättast på bild.....hon kan ju inte gömma sig   


           

Av EliDa - 24 oktober 2010 21:10

En vecka med barnen går så snabbt, imorrn ska dom till Exet, nästa vecka dom kommer är det sportlov höstlov. Då får vi baka lite, för den helgen blir det kalas hade vi tänkt. Tre födelsedagar i en smäll, Rickard (20/9) Isabella (17/10) och så lilla jag (29/10)           


Idag började Kristoffer´s skidträning, han gick ju i skidskola förra vintern så nu hoppas vi på att han ska vilja fortsätta med skidorna. Kan vara nyttigt med en sport under vinterhalvåret och skidor är ju bra för hela kroppen. För ett par veckor sen var han lite motvillig och ville gå på innebandyn istället men nu vill han skippa den. Han känner som vi sa och trodde att det blev för mycket då båda träningarna infaller under helgen.


Annars har vi bara varit inne, det har regnat konstant hela helgen, tråkväder med andra ord. Hoppas det blir bättre i veckan, behöver komma ut en promenad med Emelia. På tisdag är det babysång igen, dessutom ska jag boka en klipptid. har hittat en frisör som inte är hutlöst dyr och en kompis hade varit där och hon var riktigt snygg i håret. En tur in till Lindex måste jag med ta, har ett Liberopaket som ligger och väntar.

Av EliDa - 24 oktober 2010 07:24

Tog visst en paus från bloggen igår men det var som vanligt här så det var inte mycket att skriva om. På kvällen hade vi Jessica och Fredrik här på lite god mat. Det var trevligt, det blev inte så sent den här gången, ganska skönt. Rickard är ju så kvällstrött så det kan inte vara kul att sitta och halvsova när det är gäster på besök. Fredrik verkade rätt trött han också. Emelia somnade ganska bra men vaknade igen och ville inte somna om så för hennes del var det nog också skönt att vi kunde komma i säng skapligt. Hon fick en söt liten dregglis med Disneymotiv av dom i 6månaderspresent *Tack så mycket*


Våran unge är en riktig finsmakare, jag undrar om det kommer finnas något hon inte kommer äta. Till lunch igår åt hon spaghetti, kyckling, morötter och purjolök som jag kokat och mixat ihop med lite mjölk och margarin. Det slank ner alltihop. Innan vi skulle äta så fick hon gröt och en formfranskamacka utan kanter, sen gapade hon efter våran mat också, så små bitar av vitlökbröd, mozzarellaost och hasselbackspotatis fick hon smaka och hon bara gapade efter mer. Det verkar inte finnas någon botten i ungen. Hon är ju redan en rejäl knubbis med många gummibandsveck, ser ut som en liten buddah   

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards