Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av EliDa - 27 oktober 2010 12:43

Igår hade jag sällskap med två andra mammor hem från babysången. Vi kom in på klädsel nu i vinter och den ena tjejen som jobbar i en skobutik lärde mig något nytt som jag inte vetat om förut. Hon berättade att många småbarnsföräldrar kommer in och säger att barnen är så frusna/kalla om fötterna. Då har det oftast visat sig att barnet haft halksockar på fötterna, alltså strumpor med dom små klistriga plupparna på. Eftersom plupparna är i plast/syntet så kyler dom trots att man har raggsockar eller dubbla sockor på foten. Så nu vet man det...inga halkisar på foten när man ska gå ut.

Av EliDa - 27 oktober 2010 10:04

 

  Så här blev den i mörkret, skulle vara fint med en till *vill göra*



Jag letade pumparecept igår, bl.a på rostade pumpakärnor och hittade ett jag testade. Jag bytte ut chlipulvret mot paprikapulvret och dom blev väldigt goda. Lite som snacks.


pumpakärnor
salt
ev. chilipulver


Skölj pumpakärnor noga i vatten. Om kärnorna är torra, lägg dem i blöt ett tag. Lägg kärnorna i ett lager på papprad plåt, strö över salt och gärna chilipulver och rosta dem i 175 grader varm ugn i 20-30 minuter, till de är gyllene och helt genomtorra. Förvaras i tät burk.


Receptet hittade jag på IcaKuriren

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards