Alla inlägg under december 2010

Av EliDa - 2 december 2010 07:20

 


Jag tävlar om ett julspel från Blå Elefant i Agnes Julkalender!

Av EliDa - 1 december 2010 20:48

Det blev bara Kristoffer och jag ikväll, Rickard stannade hemma och tog hand om tjejerna, han hämtade Isabella på stationen så hon skulle slippa gå i kylan. Men jag har haft en jättemysig kväll med Kristoffer. Gröt och årets första skinksmörgås, fint Luciatåg där Kristoffer var stjärngosse. Avslutningsvis bjöds föräldrar/ syskon på massage av sina barn/syskon. Jag hade ju turen att få två omgångar av mysig massage i ett nersläckt klassrum och ljus på bänkarna. Jag fick även ge Kristoffer massage, jättemysigt och sånt man borde göra oftare för sina barn.

Av EliDa - 1 december 2010 15:38

Fy 17, idag är det kallt, imorse var det -22, så vi har varit inne hela dagen. Ska snart hoppa in i duschen, ikväll är det familjekväll med föräldramöte i Kristoffers klass. Tror jag ska sätta på Emelia sin fina tomteklänning, det blir nog Luciatåg och så ska vi få risgrynsgröt och skinksmörgås.


Det är inte bara kallt ute, inne ligger temparuter under 20, när Rickard kom upp imorse var det 14 grader i vardagsrummet. Tvättstugan är svinkall, då hålet där dom borrat inte är isolerat. Det skulle gjorts samtidigt, Rickard ringde i måndags och påpekade detta. Då skulle det minsann komma någon omgående, det har fortfarande inte varit någon här. För två veckor sen sa dom att dom skulle komma om tre veckor, alltså nästa vecka. Nu kommer vi förmodligen få vänta ytterligare en vecka då han som ska byta ut elementen varit sjuk en vecka. Behöver jag tala om att jag inte är så förtjust i hantverkare för tillfället. Man kan inte ta på sig så mycket jobb så man inte hinner med. Dom började i augusti, tycker det borde varit klart innan vintern slog till med full kraft   


Isabella ska till dansen och jag hoppas hon kommer iväg och hem idag, tågen har stått helt still pga klantarslen som river ner kontaktledningarna. Så igår fick hon hoppa över danslektionen.

Av EliDa - 1 december 2010 09:17

Scrapsuget har satt in igen, tacke vare gårdagen. Det var pysselkväll på Kyrkans hus anordnat av en mamma i babysången (Tack Anna) Så jag anmälde mig och Isabella för en kväll tillsammans....det kan vi behöva. Igår stod det tändsticksaskar på programmet, såna där lite större som blir snyggare att ha framme om dom är lite pyntade. Nu blir det till att köpa några askar att fixa till. Perfekt gå-bort-present nu i advent och jultider. Jag är väldigt nöjd med mina så en hamnar i köket och en i vardagsrummet. 

Av EliDa - 1 december 2010 08:57

 


Jag har ju kryddpåsar kvar från Santa Maria så häromdagen blev det en ny god maträtt av Panengkryddan. Jag hade tagit fram korv...både grill och falu då det inte var så mycket av varje sort.


Jag skar korven i mindre bitar och stekte dom lite lätt, fräste på wokgrönsaker och blandade i korven. Slog på matlagningsgrädde och ca halva påsen kryddor för att inte få för mycket hetta då barnen även skulle äta. Till Emelia kokade jag korv och grönsaker, tog lite andra kryddor och blandade med grädde när det var klart. Väldigt enkelt och väldigt gott   

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards