Alla inlägg den 17 januari 2011

Av EliDa - 17 januari 2011 21:40

Det märks mer och mer på Emelia att hon börjar tröttna på att bara sitta. Hon sträcker upp hela kroppen som för att komma upp, hon sträcker sig långt efter saker hon inte har precis i närheten. I badkaret glider hon bakåt när hon gör så, allt blir ju så mycket lättare för henne där. 


Sitter hon i soffan så lägger hon sig gärna framåt och på magen. Där sträcker hon också upp sig och kollar efter lampan och vill nu gärna stå upp i soffan. Hon är så söt när hon hör någon komma in genom dörren, då sträcker hon på sig och försöker se över soffkanten för att se vem som kommer. Förut tyckte hon sig nog höra något i hallen och hon spanade men ingen kom   Ibland går det inte att sätta ner henne, hon spänner varenda muskel i benen och vill hellre stå.


Tidigare ikväll stod hon riktigt länge och stadigt mot soffan, så jag vågade släppa henne och ta ett par kort


Av EliDa - 17 januari 2011 21:28

Emelia slog igen rätt snabbt bara hon väl fick komma i säng, hon verkade först väldigt pigg efter vällingen. Vi var och lämnade barnens saker lite senare idag, hon fick åka i bara pjyamas eftersom jag trodde hon skulle somna i bilen men icke. Kommer sakna mina stora men jag vet att dom har det bra hos Exet


Vi har varit på ÖF (Öppna Förskolan) idag, träffade tre olika Annakompisar med barn, Lotta med Hugo, Alexandra med Tova och Sandra med Alvin. Var kul både för mig och Emelia att få träffa några kompisar. Imorrn är det dags för barnsång, ska bli kul att få komma igång igen, nu med annan ledare. Onsdag förmiddag blir det nog ÖF igen, då följer ev Karin och Olle med också. Nästa onsdag har jag planer på att hänga med på mamma/barngympan, lär väl få hjärtslag av att röra på mig   

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards