Alla inlägg under januari 2011

Av EliDa - 3 januari 2011 11:09

Dom stora har vänt på dygnet under jullovet, vakna sent på kvällen och sover halva da´n...typ. Vi hade väl tänkt ge oss ut i pulkabacken en bit bort, få se om det blir av. Känner mig lite stressad eftersom jag fick ett oplanerat arbetspass till kvällen och jag börjar klockan tre. Det blir en del jobb den här veckan, har ju fyra inbokade tider redan. Det blir lite extrapengar i slutet av februari, kan ju alltid behövas.

Idag ska barnen hem till exet så vi får inte så många timmar till. Saker ska packas ihop och en del plock på rummen har dom också, men en liten stund ska vi nog hinna ut innan vi måste åka och lämna dom och mig   

Av EliDa - 2 januari 2011 15:18

Eftersom Kristoffer spelar fotboll så får vi som föräldrar ibland ställa upp på diverse uppdrag och ikväll är det min tur tillsammans med några andra från laget. Är inte speciellt motiverad just nu men vem vet, det kanske blir kul där. Om inte annat en ny erfarenhet. Isabella har fått för sig att hon ska följa med så lite sällskap får jag förhoppningsvis av henne. Hennes kompis skulle visst följa med sin mamma så vi får åka med dom, känner dom sen tiden från Exet, en f d granne vill säga. Så ikväll blir det inventering på CityGross istället för datorn och tv-soffan, tjohoo vad spännande  

Av EliDa - 1 januari 2011 17:59

God fortsättning


Jag började årets första dag med att jobba ett dagspass, var rätt trött imorse men dagen har gått bra ändå.



En liten summering från vår Nyårsafton........

Vi hade en trevlig kväll tillsammans, Isabella valde efter många om och men att gå till en kompis men hon kom hem innan tolvslaget och kolla fyrverkerierna med oss. Vi tog det rätt lugnt hela dagen, pysslade lite och förberedde för kvällens meny som bestod av:

Förrätt: Rostat bröd med tonfiskröra alt kycklingröra

Varmrätt: Oxfilé med lök och rödvinssmör, hasselbackspotatis, sallad, vitlöksbröd och rödvinssås

Efterrätt: Chokladmousse med rullrån och färsk frukt

Allt smakade väldigt gott, vi orkade däremot inte kex och ost så det får vi se om vi kan äta lite ikväll.



Emelia hade även badat i bubbelbadkaret tidigare på dan, det var populärt


    Emelia vaknade lagom tills vi skulle gå ut och smälla raketer så hon fick overall, mössa och hörselkåpor över sin pjyamas och som ungen trivdes, hon for med huvudet efter alla färger på himlen och verkade inte ett dugg rädd. Men hon hörde väl knappt något för allt som hon hade över sina öron   


Typiskt nog så hade det börjat blåsa något förskräckligt, temperaturen låg precis över nollan och så regnade det och inte så lite heller. Allt blev blött och det var inte så lätt att få fyr på raketerna men vi fick iväg alla utom en pjäs i allafall även om det tog tid. Pommacen drack vi inte heller upp så den blir det till maten ikväll tror jag

 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards