Alla inlägg under februari 2011

Av EliDa - 13 februari 2011 20:45

Stackars liten Emelia, febern har stigit under dagen trots alvedon med jämna mellanrum. För ett par timmar sen så låg tempen på 39.7 och hon var så ledsen. En alvedon supp 125 mg, en flaska välling på det så sover hon nu. Hon hostar lite men jag hoppas hon kan sova lite inatt i allafall. Hon har varit som en liten kamin i famnen på mig under kvällen.


Isabella sitter och pluggar biologi, hon har omprov på omprov på tisdag. Alltså: först har hon gjort det riktiga provet, dom delar hon inte klarade fick hon omprov på. Nu är det alltså omprov nr två på dom bitar hon inte fixade sist. Nu hoppas jag att det går vägen så som hon kämpar. Biologi var ju varken det lättaste eller roligaste ämnet i skolan på min tid ocj jag tror inte det ändrats nämnvärt sen dess.


Imorrn är det ju måndag igen, barnen går till skolan och sen är det pappavecka igen. Fattar inte vart dagarna tar vägen, det är ju bara måndag, fredag, helg och så måndag igen. Får se hur Kristoffer mår imorron bitti, han har haft ont i halsen och låter som en kråka som sitter på tvären...så hes, har knappt någon röst stackarn. På kvällen ska scouterna åka pulka i Sya med föräldrar och syskon så jag hoppas han orkar gå till skolan så han inte missar det roliga.


Vi lär väl missa ÖF imorrn, lite tråkigt men jag hoppas på en piggare tjej till barnsången på tisdag. Känns som febern är lite för hög för att bara bero på tandsprickning, kan ju vara en förkylning på gång. Så jag får avvakta och se hur det är imorron helt enkelt.

Av EliDa - 13 februari 2011 14:36



Häromdagen gjorde jag en makaronolåda av lite överblivna makaroner. Jag hade även lite kokta grönsaker som jag blandade i, klippte ner lite skinka. Vispade ihop ägg, mjölk och lite mjukost med baconsmak occh slog över. Sen la jag även på ett par ostskivor och så in i ugnen med alltihop. Smakade helt okej :)

Av EliDa - 13 februari 2011 13:48

Emelia´s 10~månadersdag spenderas inomhus med feber. Hon hade 38.8 nu vid senaste kollen, just nu är hon lite piggare, antar att gröt och en alvedonsupp gav lite energi.


Vi har nu en tjej som:


* Tränar för fullt på att ta sig framåt

* Har lärt sig var lampan är

* Har fått tre, snart fyra tänder

* Kan säga: mama=mamma, baba/papa=pappa, titta=titta, tack tack, där och maaaa=lampa? + en hel del ihopsatta bokstäver

* Kan äta lite själv: plockmat, smörgås och andra mindre kladdiga saker :)


Med sömnen går det upp och ner och i perioder, ibland sover hon hela natten hos sig och ibland vaknar hon och får sova resten av natten hos oss. Men det känns ändå hoppfullt och att det blivit bättre.


Bara två månader kvar tills hon fyller 1 år, snart dags att planera kalas och fundera på vad hon vill ha i sina paket   



     Grattis älskade Emelia på 10~månadersdagen  







Av EliDa - 13 februari 2011 11:35

Det blev ingen dejt maed Karin igår tråkigt nog, hennes minsting har varit lite konstig i magen några dagar. Det kan vara tänder eller annat men vi kom överens om att vi inte ville chansa och riskera att smitta ner Emelia framförallt. Dessutom hade ju Emelia lite feber och hon sov över två timmar efter lunch. Vi får avvakta till sportlovet v.8 och ses då istället. Det är ju bara en vecka kvar tills dess så det är ganska snart.

Av EliDa - 12 februari 2011 11:44

Skönt med sovmorron och bara vara en lördagsmorgon. Vi sov till 8, då hade Rickard hämtat Emelia vid 6-tiden så hon somnade om hos oss. Vi har hunnit ätit frukost, vissa två gånger   Emelia har även sovit en omgång och bajsat ner två blöjor. Då var hon även varm och lite smågnällig. Jag tog tempen innan hon somnade då hade hon 37.6, efter sovstunden låg den på 37.1


  Hon har varit rejält svullen i överkäken någon vecka, det har synts tydligt att det snart kommer fler tänder. Nu kände jag precis hur hennes vänstra bissing trängt fram, det är lite, lite vasst    får man vara knasig i magen, varm och smågnällig. Hon har fått en halv dos Alvedon *tycker 5 ml ser så mycket ut*  och så strök jag på lite av den på tandköttet, läste ett tips om det hos en tjej på FB. Så förhoppningsvis sjunker tempen lite till, hon får mindre ont och blir lite piggare. I eftermiddag hoppas vi på att vi kan åka till Karin och barnen så dom kan busa av sig lite.

Av EliDa - 11 februari 2011 09:13

Emelia är med i Vi föräldrar´s omslagstävling hon har bild nr: 41378 och vi blir superglada för en röst   


 

Av EliDa - 10 februari 2011 21:12

Fy och blä för såna här dagar då hormonerna krigar med varandra, det måste vara PMS. Jag har varit trött, grinig, gråtfärdig, irriterad och allmänt tråkig. Nu börjar det kännas bättre, kan ju bero på den goda kladdkakan i magen och endorfinerna som nu rusar mot hjärnan....eller är det inte så? Men trots det ska det bli skönt att få sova snart och jag hoppas på en halv repris av natten som var....den delen där Emelia sov hela natten i sin säng. Själv var jag trött och gick till sängs redan vid 9 men kom inte till ro förrens några timmar senare och då hade jag fart upp några gånger för att stoppa in en napp och klappa om henne lite grand.


Jag är inte den enda som gnällt idag, det finns en Liten också, det är skitjobbigt nu rent ut sagt. Hon vill så mycket men kommer ingenstans, hon ställer sig hela tiden på alla fyra och halvgungar. Men kruxet är att ena benet hamnar i kläm och så orkar hon inte hålla sig uppe så länge. Jag önskar hon kunde fatta att hon nog får enklare att hasa sig fram på rumpan för när hon sitter så förflyttar hon sig ju sakta framåt. Jag sätter henne ofta vid buren och rätt var det har hon vänt åt andra hållet och river i lampsladden vid byrån eller i skötväskan där hon river ut det hon kan komma åt. Hon är på det mesta inom räckhåll, så nu får det bli lite ordning bland alla småsaker och grus som ligger lite här och var. Hon har redan lyckats sitta och tugga på halmstrå som hon snodde ur Tufsas bur  

Av EliDa - 10 februari 2011 17:19

 


     

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards