Alla inlägg den 25 mars 2011

Av EliDa - 25 mars 2011 21:09

Idag har Emelia varit på sitt första barnkalas, hon och jag var hembjudna till Charlotte och Hugo på ett lite mindre mamma/barnkalas. Det var vi två, Alexandra och Tova, Jenny och Arvid, Johanna och Eskil och så födelsedagsbarnet Hugo med mamma såklart. Imorron är det hans stora dag så idag blev det en liten försmak av vad som ska komma. Vi fick mat också, spaghetti och köttfärssås till dom små och kall pasta, sallad och kyckling till oss mammor....jättegott. Efter lek och fotografering (gruppbild) blev det paj till efterrätt, också jättegott. Sen räckte det för oss allihop, det var ett gäng trötta barn som droppade av.


Tack Charlotte för en trevlig förmiddag


 


Kalasfina Emelia  


Eftermiddagen och kvällen har ägnats åt bakning av morotsmuffins, matlagning och soffhäng. Innan Emelia fick välling och somnade så låg hon på golvet och jag såg hur hon faktiskt tog sig lite, lite framåt istället för bakåt, det var ingen lång bit och hon var för trött för att kämpa vidare. Men kanske, kanske kommer hon snart på knepet. Hon var nog bara inte riktigt medveten om vad som hände....bara att vi hejade på henne som stollar   

Av EliDa - 25 mars 2011 20:55


Du behöver:

50 g smör eller margarin
2 dl socker
2 ägg
2 dl vetemjöl
3 dl finrivna morötter
1 tsk kanel

1 tsk bakpulver
1tsk bikarbonat
1 tsk vanillinsocker

Glasyr:
50 g smör
2 dl florsocker
30 g philadelphiaost
1 tsk vanillinsocker


Gör så här:

* Rör ihop smör och socker, blanda i äggen
* Blanda vetemjölet med kanel, bakpulver, bikarbonat och vanillinsockret
* Rör ner det i äggsmeten, blanda till sist i morötterna
* Ställ upp muffinsformar på en plåt eller i en muffinsplåt, häll smeten i formarna och grädda ca 20 min i 175 grader.
* Låt muffinsarna svalna
* Rör under tiden ingredienserna till glasyren till en slät och smidig kräm, gör dubbelsats om du inte vill snåla på muffinsarna
* Bred på över dom svalna muffinsarna och garnera ev med rivna morötter eller marsipanmorötter
* Ställ i kyl eller frys så glasyren får stelna

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards