Alla inlägg den 5 april 2011

Av EliDa - 5 april 2011 20:53


Du behöver:

200 g smör
1 ½ dl mjölk
3 dl strösocker
4 ägg
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
5 dl vetemjöl
Karamellfärger (röd, blå, grön, gul)


Ev Frosting
100 g naturell philadelphiaost
50 g rumstempererad smör
3 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
Några droppar karamellfärg 


Gör så här:

1. Vispa socker och ägg vitt och pösigt
2. Smält smöret och tillsätt mjölken
3. Rör försiktigt ner dom torra ingredienserna i äggblandningen. Tillsätt därefter smörblandningen
4. Sätt ugnen på 200 grader och fördelen sedan muffinssmeten i 5 - 6 olika skålar och blanda till färgerna Röd, Blå, Grön, Gul, Orange (röd + Gul) Lila (blå + röd) Ha gärna i ganska mycket färg så att färgerna blir starka


5. Sen är det bara att sitta och ha i lite av varje färg i varje muffinsform. Det är lite pilligt
6. När du har haft i alla färger i alla muffinsformar låt dom grädda mitt i ugnen i ca 15-20 minuter (beroende på hur stora dom är, känn med en sticka).
7. Blanda ev frostingen medans muffinsen är i ugnen. Se till att det inte är några smörklumpar kvar! Låt frostingen stå i kylen medans cupcaksen svalnar


Nästa gång ska jag nog avstå från den lila då det kändes som den tog överhand och gjorde hela muffinsen åt det lila hållet. Men man lär sig ju av misstagen :)


Jag hittade detta recept hos Bambi

Av EliDa - 5 april 2011 13:29

När jag började bli bra, ja då var det Emelias tur att bli hängig, så hela helgen spenderades på soffan. Hon hade feber och sov större delen av lördagen, söndagen var hon lite piggare och igår feberfri. Igår stannade vi hemma från öppna förskolan och tog bara en promenad till City Gross. Hämtade ut mina kryddor från tjejen som säljer Alpnaering. Hade beställt Vitlökspeppar och Marinad så nu kan det bli grilltider.


Sången blev inställd idag då Malin höll på att tappa rösten men vi fick leka och fika istället. Innan sången var jag med Kristoffer i skolan på utvecklingssamtal så vi har varit uppe lite tidigare idag. Han jobbar på bra i skolan och har nu fått lite nya mål att arbeta med. Det är skönt när det är positiva ord man får höra och att han faktiskt gör framsteg inom vissa ämnen. Duktig kille   

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards