Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Annadag påsk

Av EliDa - 25 april 2011 20:16

Påskhelgen 2011 börjar gå mot sitt slut, en påsk med helt underbart försommarväder, soligt och varmt 


Igår packade vi in oss i bilen för ca en timmes resa ner mot Vida Vättern och torpet. Där åt vi god påskmat, promenerade, letade påskägg och umgicks med Rickards föräldrar, bröder med familjer och Rickards mormor. Väldigt trevligt och klockan var närmare halv åtta på kvällen när vi kom hem. Barnen fick ju leta påskägg med hjälp av varsin skattkarta och även Emelia fick leta


I hennes påse låg det två gosedjur, en nalle och en tupp som gal Kuckeliku när man tryckte på den. Emelia fick även en födelsedagspeng av gammelmormor, den blir det ett köp av sandlåda tänkte vi. Kollade in en snäcka i plast på CG men vi bestämde att vi ska köpa en ordentlig i trä istället. Vi har ju plats o ch den i plast var lite liten, kanske mer lagom som pool i sommar.


Emelia hade små söta tofsar dagen till ära

Idag lämnade vi barnen redan vid lunch, dom skulle tillsammans med bonusmamman och farmor/farfar överraska sin pappa som fyllde 40 igår Vi lämnade av dom där dom skulle äta sen fortsatte vi mot Valla. Vi hade tänkt kolla in djuren tillsammans med Emelia och äta glass i solen. Dessvärre fanns det inga djur ute utan dom hittade vi i stallarna. Hon fick lite panik inne hos getterna, dom var väl lite otäcka. Hos dom mindre djuren (kaniner, marsvin, höns) gick det lite lättare. Glassen var nästan slut i den kiosk som var öppen så vi fortsatte upp mot Gamla Linköping där vi hittade glass i ett litet café. träffade även på en kusin som jag inte träffar varje dag, det var oväntat men roligt. Skogen mellan Valla och Gamla Linköping var full av vitsippor, jättefint


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EliDa - 17 februari 2015 11:43

Tiden springer iväg, vilket gör att jag inte riktigt hinner sitta vid datorn och Blogga. Men ett litet inlägg kommer här för den som vill läsa. Har ledig dag idag efter helgens jobb, rätt skönt. Ungarna sysslar med sitt och har Sportlov. Sen sist jag...

Av EliDa - 10 januari 2015 13:45

Hade en ledig dag igår, rätt skönt intill helgen så det blir längre sammanhängande ledighet. Tog med mig Emelia till CityGross med bussen och handlade. Sen plockade jag ner alla julsaker i kartongerna och när Krille kom hem fick han hjälpa mig att bä...

Av EliDa - 1 januari 2015 19:03


2014 är slut och 2015 har bara börjat. Blev ett helt ok firande med vänner, ett par sambos till dom och så barn och ungdomar. God mat och dricka i måttliga mängder. Vi får väl se vad detta året för med sig, tänkte iallafall fullfölja körkortet, har k...

Av EliDa - 11 december 2014 13:45

Jag har ju faktiskt kommit igång rätt bra, även om det är många låsta inlägg. Men jag är i en svacka nu så jag behöver ventilera. Jag laddar för jobb 16-21, sen är det jobb imorgon dag. Sen får jag ledigt tre dagar, skönt. På måndag har jag körlektio...

Av EliDa - 9 december 2014 17:59


  Klicka för större bild     I år har jag tagit mig tid och pengar att göra en paketkalender till Emelia. Köpte ett gäng Little Pet Shops på en loppissida. Så i dom flesta påsar (som jag hittade på Ikea) ligger det små djur och andra saker. I vis...

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards