Alla inlägg den 28 maj 2011

Av EliDa - 28 maj 2011 19:38

Vi har haft en riktigt trevlig dag, jag sambon och Emelia. Vi åkte först förbi Gunnes väskor där jag ville kolla efter en ryggsäck till Emelia. Hittade en söt i form av en panda. Åkte sen vidare mot Borensberg där Rickard ville kolla in ett Swap-meet för modelbygge. Det var inte så mycket att ha så vi var ganska snabbt därifrån. Vi tog en promenad längs Göta Kanal, synd bara att det blåste så kallt. Vi spanade efter får som skulle gå lösa men såg inte till något.


 

Vi vände efter en stund och gick tillbaka till bilen. Bestämde oss för att åka in till Mjölby och käka mat på någon av kinarestaurangerna. Men innan så stannade vi till på Brunneby musteri och tog ett varv i deras gårdsbutik.


 

Vi köpte med oss körbärssaft, flädersaft, björnbärsmarmelad och mangomarmelad. Tog även två olika flaskor med mousserande drycker. Det fanns väldigt mycket annat därinne också, sylt, kryddor, knäckebröd, godis och lantchips. Har aldrig varit där förut men velat besöka den och gör det gärna igen.


 

Sen fortsatte vi mot Mjölby, nu var vi hungriga. Vi valde att gå till restaurang Mandarin. Är fortfarande mätt efter den friterade kycklingen. Innan vi styrde kosan hemåt stannade vi till på Lidl, jag ville köpa hem lite av deras yogurthar, det blev även lite annat. Vi hade tänkt göra varma mackor nu ikväll men ingen av oss är hungrig. Emelia har somnat för natten hoppas jag. Hon fick en Alvedonsupp och ett par Nezerildroppar. Hon är lite småsnorig och knölig i munnen så förhoppningsvis sover hon lika bra som inatt eftersom hon fick samma sak igår kväll. Dessutom har hon inte sovit så långa stunder eftersom det blivit i och ur bilen så många gånger idag.


Ska ta och fixa till dom sista bilderna till EFIT-inlägget, sen blir det nog snart sängen. Är rätt trött jag med. Imorrn är det Mors Dag men det blir nog inget av att åka till vare sig mamma eller "svärmor" Jag ska jobba 7 - 15 och tidigare ringde en från jobbet och frågade om imorron, men jag jobbar ju redan sa jag. . . .det hade hon missat. Synd att man inte kan klona sig   


  

Av EliDa - 28 maj 2011 08:53

Idag är det EFiT igen och jag hänger på


Här hittar du andra som kör E F i T

Vill du kolla in mina andra E F I T dagar så finns dom på kategorin E F I T

Lämna gärna en kommentar så tittar jag tillbaka :)

(Ps. Bilderna är klickbara)


       

                            

    

Tack för titten :)

Kommande dagar för E F I T är:

Söndag 12 juni och/eller tisdag 21 juni

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards