Alla inlägg den 13 juli 2011

Av EliDa - 13 juli 2011 22:23

Femton månader har gått sen Emelia föddes och utvecklingen går framåt:


* Hon går hyffsat stadigt med bara en hand att hålla i

* Hon går själv med lära-gå-vagnen

* Hon kryper med raketfart

* Hon kan ta sig ner från soffan men inte upp

* Hon har fått sex tänder än så länge och munnen går i ett på henne

* Hon har lärt sig att blänga, ser väldigt roligt ut 

* Hon sticker ofta iväg och leker själv i sitt rum

* Hon älskar musik och jag tror favoriten är Robyn, inte lika mycket min men ok då, för hennes skull  

* Hon fegar när man försöker få henne att stå lull, men några gånger har hon stått i ett par sekunder


Det är så mysigt att se henne utvecklas och jag längtar efter att se henne börja tulta omkring här hemma. Man ser att hon förstår mer och mer och hon kan på sätt och vis göra sig förstådd med små ljud och gester. 

Av EliDa - 13 juli 2011 22:09

Väntar på att Isabella och kompisen ska komma in, har sagt 22.30 så jag lär väl få vänta en halvtimme till innan dom kommer....minst   Dessutom snodde hon med kameran så nu är jag dönervös att hon ska komma utan eller en trasig sådan. F*N då skulle jag bli arg som ett bi om inte värre. Vågar inte tänka på hur jag skulle reagera   


Idag har jag haft en ledig dag och nu är det fem pass kvar att jobba, kör delat på söndag så då blir det ju två. Så här har vi städat lite och jag bakade en smarrig jordgubbspaj (foto´t ligger i kameran så recept kommer) och så hade vi Angelique och hennes son Johannes här. Även vovven var med och försökte skrämma slag på marsvinet men lyckades få Emelia att gråta genom sitt gälla skällande. Så till slut satte dom fast honom i lina ute vid torkvindan där han satt så snällt.


Det var lika trevligt som vanligt och jag är glad att vi hittade varandra igen för ca ett år sen efter säkert 13 års frånvaro i våran vänskap. Tack vare Fb   Vi hade många långa tekvällar när vi var yngre och innan vi båda fick barn och respektive. Det var tider det och ibland känner jag att det skulle vara roligt att dra tillbaka tiden och återuppleva en sådan kväll. 


Uppdatering: Dom kom in två minuter innan tide gick ut, lämnade kameran och gick ut en minut för att ta några körsbär från ett träd som sträcker sig över på vår tomt   

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards