Alla inlägg den 30 juli 2011

Av EliDa - 30 juli 2011 19:14

 

Du behöver till ca 20 st (enkel sats):

100 gram margarin

1 msk kakao

4 msk socker

3 dl havregryn

1 msk vatten


pärlsocker/strössel att rulla bollarna i


Gör så här:

* Blanda alla ingredienser i en bunke tills det är väl blandat

* Rulla bollar av smeten

* Rulla i pärlsocker eller strössel eller något annat gott...kanske hackade nötter?

* Låt stå kallt ett tag

* Njut :)


Jag gjorde som sagt dubbel sats och fick ut ca 30 chokladbollar

Receptet kommer från Kråkes Kokbok

Av EliDa - 30 juli 2011 16:24

Då har båda barnen åkt till det efterlängtade Falkenberg, bara ett par timmar efter att Kristoffer åkt skickade han ett Jag saknar dig på sms...gullekillen  


Vi satte oss i bilen och åkte till Ljungsbro och Tessan där vi fick två kassar med kläder till Emelia *Tack så jättemycket*  Ska ta och rensa ur Emelias garedrob någon dag + allt som vi (jag) bara dumpat i klädkammaren. Finns en del där kan jag ju säga som säkert går att sälja vidare eller skänka till bättre behövande. 

Drack även lite kaffe och snackade en stund innan vi åkte hem igen. Har ätit sen lunch så till kvällen blir det bara räkmacka tänkte vi. 


Idag är det ett år sen Vilda dog    Men det gör inte lika ont som  utan det går att minnas henne utan att bli ledsen och få dåligt samvete. Vi har ju fortfarande kvar systern Tufsa, få se hur länge hon lever. Hon har börjar bli gråare i pälsen och hon blir 5 år i januari 2012. När även hon är borta blir det nog inga fler husdjur för våran del, det är ju ändå lite ansvar och att pyssla med även om det är gulligt också. 

Av EliDa - 30 juli 2011 16:21

 

Minns och tänker på vår fina Vilda idag  


Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards