Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av EliDa - 5 augusti 2011 21:10

Älsklingen kom hem, pratade lite i telefon, åt mat, gosade med och bytte på blöja på LillSkrutt och somnade sen i soffan efter att vi nattat henne. Det är så våra kvällar ser ut, ganska så trist men det är väl bara att bita ihop. Nu ska han upp inatt för att köra en Vikingbuss, då är han visserligen hemma som igår men kommer vara skittrött på kvällen.


Jag ser hur dåligt han mår över all missad tid med Emelia och hur glad hon blir när han kommer hem. Hon tjatar efter pappa hela dagarna, ropar och undrar. Mitt svar blir att pappa jobbar, pappa jobbar...stackars liten. Förhoppningsvis blir det bättre till hösten, när semestertiderna tar slut och skolan drar igång. Då får han ett annat schema och andra körningar, dessutom är det högsäsong på jobbet så det är därför det är som det är. 


Jag har precis vunnit ännu en Fb-auktion på MyKidoo, det var en leksak till Emelia, en Noaks ark med massa olika detaljer och djur att leka med, allt i trä. Vann den för 175 Kr mot 348 kr som den kostar annars. Igår vann jag en cool zipjacka som jag hoppas Kristoffer ska kunna ha. Den fick jag för 130 Kr mot normala 399 så lite billigare blev det ju. Men nu får jag nog ligga lite lågt, känns som jag har samlat på mig en del kläder och annat därifrån. 

Av EliDa - 5 augusti 2011 12:16

Jag har längtat efter dom stora ett par dagar nu, idag är det extra påtagligt. Emelia sover och Rickard är borta på jobb hela dagen så det känns ganska ensamt just nu. Lär väl vara så hela dagen misstänker jag, blir förhoppningsvis bättre när Emelia vaknar.


Idag är det inte lika fint väder, frågan är om det inte kommer bli regn. Har E´s t-shirt på torkvindan sen badet häromda´n och någon tvätt är väl knappast någon ide´att hänga ut. Jag hade tänkt ta ut Tufsa och städa hennes bur, få se om jag hinner släppa ut henne. Har bara blivit sittandes idag igen, fattar inte varför det är så vissa dagar. Får ta mig i kragen.....


Ps: Ingen bebis för Jessica än, värkarna hade stannat av igår. 

Av EliDa - 5 augusti 2011 08:36

Jag undrar hur det går för Jessica, har hon fått sin bebis än? När vi chattade igår så satt hon och klockade värkar och det var inte så många minuter emellan. Hon hade ju dessutom varit inne på natten och var då öppen 3 cm. Så jag tror faktiskt dom åkte in igen under dagen. Jag hade tippat på att hon skulle gå över helgen men det blir nog bebis innan. Jag tror hon får en pojke på ca 3200 gram och 50 lång. Kanske är helt fel ute men det är kul att gissa. Hon skulle höra av sig så jag väntar på ett sms.......

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards