Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av EliDa - 12 oktober 2011 13:30

 

Tröja: MyKidoo

Byxor: MyKidoo

Strumpor: CityGross

Mössa: MyKidoo

Av EliDa - 12 oktober 2011 12:11

Det känns som jag bara pratat i telefon idag, korta men flera samtal har det blivit. Först var det läkaren som ringde och pratade lite. Är nu sjukskriven oktober månad ut, har även fått läkarintyg. På tisdag efter sjukgymnasten ska jag passa på att gå på dropinröntgen när jag ändå är i Mjölby. Om ca två veckor så kanske det kan bli en kortisonspruta till om det behövs, få se vad som sägs nästa vecka. 


Sen blev det även samtal till Telia, Tre och Rickard och så har dom ringt från Sector ang nermontering av larmet. Vi ska byta larmbolag av lite olika anledningar. Så den killen kommer senare och fixar bort alla sensorer. 


Efter alla samtal var det dags att traska iväg till Bvc för vägning och mätning av Emelia. Hon väger 13,1 Kg och är 81 cm lång så växer gör hon och följer sina kurvor perfekt. Fick nya AD-droppar igen...måste börja bli noggrannare med dom så det får bli en omstart idag. En spruta blev det också, i armen och det var inte speciellt poppis...så ledsen. Det var vaccination mot Mässling, Påssjuka och Röda hund den här gången. Vi pratade även om uvecklingen och pratet. Ett barn i Emelias ålder ska i genomsnitt kunna 8 -10 ord och Emelia kan nog det dubbla....så som hon pratar och kan göra sig förstådd. Nästa besök på Bvc blir inte förrens om något år, vid 2½ årskontrollen. 


Efter Bvc gick vi till Öf en stund, hann i allafall med en liten fika och en lekstund. Fick skjuts av Anna hem så nu sitter jag här, Emelia sover om än lite oroligt. Hon är lite snorig och hostar men har varit det någon vecka nu så jag hoppas det snart är bättre. På fredag är det fotografering på dagis och det vill vi inte missa. Imorrn blir det dejt med Anna igen, en sån där lång torsdagsdejt med frukost lunch och fika på Öf och så lämning och hämtning av barn såklart. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards