Alla inlägg under december 2011

Av EliDa - 4 december 2011 07:00



När andra ljuset brinner
är snart lucia här
hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär

Av EliDa - 3 december 2011 19:38

Idag kom pappa, Lisa och Adam på besök. Adam är Lisas barnbarn och bara en dag yngre än Kristoffer, det gick bra med dom två redan från början. Det blev en trevlig stund med gott fika och kokostoppar....behöver jag tala om hur Emelia såg ut efter en sån + en ballerinakaka???




Kladdigt värre men ohhh så gott  


När våra fikagäster åkt hem gick Kristoffer och jag en promenad för leverans av 4 av beställningarna med Jultidningar som vi hämtade ut idag. Ungen har minsann koll på vilka hus han sålt i trots att det är mörkt ute. Isande vindar och regn mot slutet, så det var skönt att komma in igen. Nu blir det en lugn myskväll i soffan, få se om någon gör mig sällskap eller om grabbarna håller till på ovanvåningen. Isabella har Malin här så det pysslas och snart ska dom vidare för övernattning där. 

Av EliDa - 2 december 2011 16:02

    

Du behöver (1 sats/plåt) :

2 dl majsmjöl

1 dl solrosfrön

1 dl sesamfrön

½ dl linfrön

½ tsk salt

½ dl rapsolja

½ dl kokhett vatten


Gör så här:

* Blanda ihop alla ingredienser

* Bred ut på bakplåtspapper på en plåt

* Lägg över ett papper till och kavla ut 

* Markera rutor med kniv

* Strö på flingsalt

* Grädda i 150 grader i 1 timme och 10-15 minuter

* Brödet ska vara brunt, annars blir det segt


( 1½ sats räcker till två plåtar)

Av EliDa - 1 december 2011 19:46


Bild från Första adventsfikan


Var är snön???

Det är 1 december, årets sista månad och om 23 dagar kommer   Har fått tips idag om vem som kan vara Tomte, för det vill jag ha en för Emelias skull. Vi får försöka planera lite mer om hur vi ska fira här hemma. Barnen kommer till kvällen så vi får väl se hur vi ska göra på dagen. Jag hade räknat med att Älsklingen skulle jobba på dagen och köra Viking men det behövdes viss inte. Men så jobbar han enligt schema Nyårsafton  


Igår var det studiedag på i skolorna och på dagis så jag tog med Emelia till ÖF. Även idag har vi varit där och dansat kring granen. Sista torsdagen innan juluppehållet och nästa vecka blir det sista måndag och onsdagsträffarna. Det hade även varit en tomte med paket och dom större barnen fick studsboll och småttingarna (Emelia) fick maraccas. Glass med chokladsås och pepparkaka till fika bjöds det också på. 

Imorrn är det fredag, skönt det och att helgen är på intågande. Inga planer än mer än att pappa och Lisa kanske kommer och hälsar på. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards