Alla inlägg den 27 januari 2012

Av EliDa - 27 januari 2012 12:50

Väntar på att Kristoffer ska ramla innanför dörren och få helg, han slutar ju tidigare på fredagar så han borde komma snart. Igår var det studiedag så då var alla barnen lediga, hade varit skönare om det varit idag och på så sätt fått mer sammanhängande ledighet. Men men, nu är det i allafall helg och ikväll står det taco´s på fredagsmenyn. Först ska Kristoffer på discokalas hos en klasskompis, blir kul för honom. 


Rickard var också ledig igår och började dagen med att inviga assistenten och bakade bröd....mmm så gott med nybakat till frukost. Efter Emelias förmiddagssömn gick hon och jag till Öppna Förskolan och umgicks med kompisarna. Samtidigt hade vi mamma/mormor på besök, hitbjuden på Isabellas intiativ. Så henne fick vi träffa efteråt men hon var kvar på middag så även Emelia fick lite Mormortid. 



Bjuder på ett bildcollage från förra veckan när Rickard skruvade ihop hennes hylla


   Emelia gillar att vara med pappa Rickard när han fixar och skruvar. Undrar vad det kommer bli av henne


Ps: Mitt favoritprogram till bildredigering ska stänga ner i April, behöver tips på något annat bra....gärna på nätet.  

Av EliDa - 27 januari 2012 12:33


 


10 hålkakor

Du behöver:

1 liter ljummet vatten

4 ägg

3 paket jäst

1 tsk salt

250 gram farinsocker

1 påse (2 kg) rågsikt


Gör så här:

* Smula jästen i een bunk och häll på saltet, rör tills det smält ihop

* Blanda i övriga ingredienser och blanda till en deg

* Dela degen i 10 bitar och baka ut till hålkakor

* Låt jäsa 15 - 20 minuter

* Grädda i 200 grader 10 - 15 minuter


Ps: Degen blir rätt kladdig så ha vanligt mjöl till utbakningen :)





 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards