Alla inlägg den 17 februari 2012

Av EliDa - 17 februari 2012 19:05

Godnatt för den lilla Huliganen, hon sov inte så länge efter dagis idag så hon har varit trött nästan hela eftermiddagen. Ändå la jag henne en stund till efter någon timme men inte skulle hon somna.....envis värre. Hon skulle prompt släcka sin fönsterlampa nu ikväll, men det verkar gå bra med bara ett litet spöke som nattljus. Antar att hon är så pass stor att hon kan säga till om hon blir mörkrädd. Hon kan säga både tända och släcka så det borde inte vara något problem.


Hennes ordförråd har växt något enormt och man hinner knappt med i alla nya ord. Hon härmar efter direkt, men inte svärord än så länge och dom kan ju dugga tätt här. Än så länge har hon inte börjat sätta ihop meningar förutom någon enstaka gång. Men det kommer nog när som helst, det går att konversera med henne och det är huvudsaken. Hon är lite rolig för förut har hon sagt näe om sånt hon inte vill.....nu är det noo, låter helfestligt. Sen är det inte ja om det hon vill utan mmm i gullig pipig röst. Hon har även fått sina hörntänder, tror det är 3 stycken än så länge. Det är svårt att få titta ordentligt och tandborstningen har gått sådär.....hon har varit och är säkert än ganska öm i tandköttet. Men som jag känner så är det bättre med lite än inget. 


Hon vill gärna följa med upp på övervåningen och klarar av att ta sig både upp och ner utan problem, men grindarna får vara kvar ett tag till annars lär hon vara där i ett och klättra och man vill ju gärna ha uppsikt när hon klättrar. Hon klättrar även upp på pallen och försöker komma upp på stolar, det lyckas hon med ibland så där får man också passa för hon har trillat av pallen ett par gånger....lätt att trampa utanför. 


Varje morron när vi går till dagis vill hon gärna gå själv en bit och även hjälpa till att dra vagnen. kan tänka mig att hon kommer tycka om att dra dockvagnen ute senare i vår. På dagis verkar hon trivas så bra, det är inget att lämna henne längre och det är knappt så hon vinkar....det finns så mycket annat att titta på. Fick höra idag att hon är en liten buse och att hon skrattar så hjärtligt när personalen busar med henne. Jätteskönt att se och höra. 


Finns nog en hel del att skriva om men då tröttar jag ut mina läsare så vi sparar det till en annan gång   

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards