Alla inlägg under mars 2012

Av EliDa - 1 mars 2012 17:19

Varför är det så att när ma har något inplanerat så spricker planerna.....inte alltid men många gånger? Idag sprack kvällens planer av två anledningar men ändå så känns det skit rent ut sagt. Fick ett mess tidigare idag från Kärleken, han skulle bli sen pga fackmöte. Trodde som vanligt att det var sån där bra framförhållning men det hade visst varit inbokat i två veckor. Men varför inte säga något om det redan igår då när jag tog upp saken om ikväll??? Nää tro något annat, att det var någon annan dag. Hur tydlig ska ma behöva vara? Jaja sen sprack det ju i allafall eftersom Annas Nelli fick hög feber så hon ville inte lämna henne till barnvakten. Vi får hoppa ikväll så hoppas vi på bättre medgångar nästa vecka. 


Emelia hann bada lite under tiden jag bloggade, jag tog med mig datorn in i badrummet, det blir lite långrandigt att bara sitta och glo. Nu äter hon kvällsgröt, sen blir det snart sängen för hon verkar jättetrött. Ingen maginfluensa än och jag hoppas den håller sig borta. 

Av EliDa - 1 mars 2012 12:06

Sitter hos Anna och väntar på mat.....och då får man vänta  

Har varit och hämtat Emelia på dagis så nu sover hon på altanen, bra det om vi ska orka leka på öf sen. Jag tog med datorn + det mobila bredbandet och det verkar fungera bra. Ikväll ska jag nog följa med på en ny föräldrautbildning som börjar: COPE, det är åldersspannet 3 - 12 år så jag hoppas det finns plats kvar, har mailat men inte fått svar....bra det tycker jag att någon svarar    Känner att jag behöver ha något att göra någon gång i veckan, där jag bara får vara jag en stund. Både Anna och Jessica ska gå så det blir säkert kul. 


Gud så jag såg ut för två år sen.....snacka om sprickfärdig   Och nu har jag kanske en blivande maratonlöpare? Igår skulle hon nämligen gå själv, och som hon gick sen. Från baksidan av huset ända upp till korsningen vid Riksvägen/Trumpetaregatan. En sträcka på ca 1 km, det tog visserligen sin lilla tid men det är en bra bit för små korta ben. Hon skrek bara jag nämnde vagnen, vägrade sitta där. Men till slut kom vi fram där Rickard väntade och så fick vi åka bil sista biten. Vi var och köpte en fleecejacka för 30 Kr som legat ute på FB~loppisen.....billigt och bra, fin var den också. 


Igår var det ju Skottdagen, men jag friade inte, det har ju Rickard redan gjort på sätt och vis så egentligen behöver vi bara få ändan ur vagnen och göra det.....enkelt ska det vara. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards