Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Bildbomb: Emelias 2 årsdag

Av EliDa - 16 april 2012 08:39

Fredagen den 13 april blev en dag full av firande för vår lilla 2-åring. Vi började dagen med att väcka henne med skön(?)sång och paket. Det gick sådär, hon är ju inte van vid att bli väckt tidigt på morronen utan här är det hon som väcker oss. Så lite tårar och förundran över vad som hände fick vi tampas med först. Vi tog paketöppningen i soffan och det var nog tur det för det tar tid för Lilla fröken att öppna sina presenter. Hon hann även med lite frukost emellan och så självklart att leka med sakerna. 


 

En hel hög med paket




 

Nyvaken, vad är det här??


 

Lite spännande med alla fina paket är det allt






Dela, dela :)


   

En hög stapel med klossar i kartong


 

En rulltårta som man kan dela och servera



 

Cupcakes på våningsfat


 

Kassaapparat med pengar, varor och ljud



 

Ett lektält att mysa i 


När allt var färdigt här hemma packade vi in oss och ett paket isglass i bilen och åkte bort till Kotten för att bjuda dagiskompisarna på glass och kanske bli lite firad. Emelia fick sitta i en stol klädd med guldmantel och tårta framför sig med två tända ljus att blåsa ut. Hon fick även sång, kort och välja ett paket från ett cykelhjul i taket. Hon valde ett paket som innehöll en massageboll. Sen bjöd vi på glass till ett gäng ivriga ungar. stannade kvar en stund så Emelia fick leka lite med kompisarna. Foton från dagisfirandet har jag inte redigerat så jag visar inga såna eftersom det är andra barn med och det är inte tillåtet att lägga upp såna bilder


              


Sen var det bara att åka hem för fix och piff inför eftermiddagens kalas med kompisarna. Bakade muffins som vi sen hade rosa grädde och strössel på. Hade även korv med bröd, ett litet men mysigt kalas blev det. Melvin, Nelli, Olle och Gabriel med mammor (+ Melvins pappa) var här för att kalasa. Efteråt såg det ut som ett bombnedslag men det var det värt. 





Huvudpersonen 


   

Busfröt Nelli utan sin partyhatt


 

Gabriel väntar på något gott


 

Olle mumsar korv


 

Gladskiten Melvin


 

Ett kort och golvpussel med två sidor från Melvin :)


 

En stekpanna med hamburgare från Nelli :)


 

En korg med 120 delar leksaksmat från Olle :)


 

Verktygsbälte och kort från Gabriel :)


Tack fina ni för att ni kom på Emelias kalas   

 
 
Jenny & Line

Jenny & Line

16 april 2012 21:16

Men åh så söt lilla födelsedagsbarnet är! Fina bilder och vilka fina presenter! Bra tips inför Lines kommande 2-års dag :). Kram till er

http://ostblomman.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EliDa - 17 februari 2015 11:43

Tiden springer iväg, vilket gör att jag inte riktigt hinner sitta vid datorn och Blogga. Men ett litet inlägg kommer här för den som vill läsa. Har ledig dag idag efter helgens jobb, rätt skönt. Ungarna sysslar med sitt och har Sportlov. Sen sist jag...

Av EliDa - 10 januari 2015 13:45

Hade en ledig dag igår, rätt skönt intill helgen så det blir längre sammanhängande ledighet. Tog med mig Emelia till CityGross med bussen och handlade. Sen plockade jag ner alla julsaker i kartongerna och när Krille kom hem fick han hjälpa mig att bä...

Av EliDa - 1 januari 2015 19:03


2014 är slut och 2015 har bara börjat. Blev ett helt ok firande med vänner, ett par sambos till dom och så barn och ungdomar. God mat och dricka i måttliga mängder. Vi får väl se vad detta året för med sig, tänkte iallafall fullfölja körkortet, har k...

Av EliDa - 11 december 2014 13:45

Jag har ju faktiskt kommit igång rätt bra, även om det är många låsta inlägg. Men jag är i en svacka nu så jag behöver ventilera. Jag laddar för jobb 16-21, sen är det jobb imorgon dag. Sen får jag ledigt tre dagar, skönt. På måndag har jag körlektio...

Av EliDa - 9 december 2014 17:59


  Klicka för större bild     I år har jag tagit mig tid och pengar att göra en paketkalender till Emelia. Köpte ett gäng Little Pet Shops på en loppissida. Så i dom flesta påsar (som jag hittade på Ikea) ligger det små djur och andra saker. I vis...

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards