Alla inlägg den 25 maj 2012

Av EliDa - 25 maj 2012 07:34

Jag har precis klarat av månadens roliga....räkningarna, mindre roligt är att dom ynka kronorna som kommer in på kontot försvinner lika snabbt Men det går förhoppningsvis ihop sig den här månaden också, på något mindre enkelt sätt. Skönt i allafall att få det gjort, passade på eftersom Emelia verkar ta ordentlig sovmorron, kan hon få göra eftersom det är studiedag på dagis. Hon har vaknat några gånger under natten, varit ledsen och verkar orolig. Mycket drömmar kanske.....


Igår var nog varmaste dagen hittills, vilken hetta   På morronen såg det ut som det kunde bli dåligt, det var kolsvart på himlen och så kom det en skur. Men det drog förbi snart. Det var Förskolans dag igår så lite extra festligt var det för alla barn. Emelia vägrade såklart att klä ut sig, försökte men hon fick ett utbrott så det var bara att ta av kläderna igen. Tog på svarta långbyxor....stackars barn men bytte på henne när vi hämtade henne. 


Tog en promenad ner till Mobilia med Jessica och Melvin, stannade vid travet och kollade in cirkusdjuren, häftigt med kameler i våran lilla by ;) På Mobilia blev det lite shopping, ett paket till Gabriel som vi ska på kalas på senare idag, en vattenmugg med sugrör till Emelia och lite annat. Den lilla skitungen hällde ut en nästan full flaska med precis inköpt Lokavatten inne på Karlsson´s    Tur det inte var läsk kanske   Vi tog även en fika och bestämde oss för att äta pastasallad till kvällen tillsammans.....den blev senare väldigt god att inta på altanen.  När vi kände oss nöjda med våra timmar där så började en varm och jobbig väg hem, vi såg ut som kokta kräftor hahaha. Mycket vatten gick åt hemma sen och då kändes det skönt att bara sitta och ta det lite lugnt medans Emelia blaskade med vatten som vanligt, knappt så man kan komma därifrån. Så idag hoppas jag verkligen att Jessica hittar ett sånt vattenland på Gekås. 


Ska försöka komma ikapp med lite tvätt och städ här innan det är dags för oss att ta tåget till Mjölby och mitt besök på Af. Få se vad min jobbcoach har att säga. Skulle vara skönt med någon slags sysselsättning. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards