Alla inlägg den 18 juni 2012

Av EliDa - 18 juni 2012 16:24

 


Idag måndag är jag glad för att.....


* jag har hittat blogglusten igen


* vi får ha barnen (mest Isabella) några dagar extra innan deras Cypernresa


* ha turen med en toppentjej som bonusmamma till barnen


* det snart är dags att fira midsommar, hoppas på en trevlig dag med toppenväder


* dom stora hjälper till så bra med lillasyster


* vara så lyckligt lottad som jag faktiskt är även om det är svårt att se det ibland



Hos Jenny hittar du flera måndagslistor

Av EliDa - 18 juni 2012 13:09

 
Du behöver:
* En påse pinjenötter
* En kruka basilika
* En bit parmesanost
* 3-4 klyftor vitlök
* Olivolja tills det blir en bra konsistens

Gör så här:
* Mixa nötter och ost i en matberedare så dom blir ordentligt hackade
* Tillsätt basilika och vitlöksklyftor (smaka ev av om det behövs något mer av något)
* Blanda i olivolja tills du har en lagom konsistens
* Förvara i kylskåp


Receptet kommer från Bambi
Smakade bra mycket mer och bättre än köpt pesto

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards