Alla inlägg under december 2012

Av EliDa - 31 december 2012 11:50

Nu så har jag valt ut lite bilder från renoveringen av Emelia´s gamla sovrum och bytet av rum. Håll i hatten så tar vi en rundtur, många bilder blev det ;)


 

En del av hur Emelia´s rum såg ut från början


 

Och så här hade vi det innan, lite rörigt jag vet


 

Emelia´s hörna i vårat sovrum under renoveringen


Här har rivningen av balkarna mitt i rummet tagit fart  


 

Ut med garderober och golv


River tapeter, det var snyggt värre därunder


   

Och inte bara ett lager utan flera, vi hittade en söt kanin


Emelia hjälpte mer än gärna till att riva tapet......ända gången man får göra så


   

Balkarna är borta


 

Vii har nog en blivande hantverkare i familjen, hon älskar att hjälpa till med att skruva och montera ihop saker


 

Färgen vi målade på för två år sen är nerslipad 


Rummet har fått ny färg och nytt golv


 

Även ny dörr och så har vi köpt ny sängstomme och nya sängar till oss, sover så mycket bättre nuförtiden


   

I Emelia´s rum har vi inte gjort så mycket mer än flyttat in. Vi ska måla en bit av väggen i svart skolkritefärg, inte bestämt var än. 


 

Förvaring och dockvrå


 

Tältet och sittplats


 

Sänghörnan, här vill jag ha en sänghimmel snart



Vad tycker ni? 

Av EliDa - 31 december 2012 09:55



Av EliDa - 30 december 2012 15:28

Syns det att dom är syskon?  

Av EliDa - 30 december 2012 13:34

 


Vi fick precis en sån jul jag önskade och hoppades på, lugn och fin med glada nöjda barn.....finns inget bättre. Julaftonsmorgon började med bara den Lilla familjen: Jag, Rickard och Emelia. Hon fick öppna sina två julklappar som "Tomten" smugit ner i julstrumpan medans hon sov. Däri låg det en mössa samt en mysig klänning med Lilla My och ett par strumpbyxor. Tanken var först att det skulle varit julklädseln men klänningen var ganska stor så den sparar vi. Istället blev det tomteklänningen och vita strumpbyxor. Efter frukost och julkalendern kom Isabella och Kristoffer hem och så packade vi in oss i bilen och åkte till Motala för julmat, Kalle och klappar.


     


Emelia fick vara hjälpreda och plocka fram paket under granen, ge till farmor (som läste vem det var till) för att sen dela ut. Det klarade hon väldigt bra men ibland var det inte lätt att reda ut släktbanden.



Det största paketet var givetvis till julens minsta huvudperson, det innehöll en fin docka med alla möjliga tillbehör.


Bäst att sitta på för att kunna läsa vem det är till ;)


   

Det var "jättekunkt" att lyfta, bättre att skjuta det framför sig till den lilla (stora) julklappshögen. I dom övriga paketen låg det: Ett strykjärn som ska gå på batteri & puzzel (från F & F) Presentkort på H&M (Från gammelmormor Ingrid) En personlig bok (Fr Ludvig & Alicia) Från Farbror Ralf fick hon bilder på det som ska bli hennes present och det är nog den här julklappen jag värdesätter mest. Han har som fördjupningsuppgift i sin utbildning gjort en förvaringskista i trä med en sittdyna. Uppgiften hette "Att sitta" På dom båda kortsidorna och framsidan har han sen gjort sniderier med hennes namn, en nalle samt tre bilder på Emelia som han lånat från våra Fbsidor. Jag tror inte det gör sig att fotografera bilderna han skrivit ut, kommer ta bilder på den när vi fått hem den. Den var inte riktigt klar och ska även stå på utställning några veckor. 


Bella med sina fina kamera som hon sparat ihop till och äntligen kunnat köpa som 15-årspresent till sig själv.


       

Här hemma fortsatte julklappsöppnandet och jag tror alla tre barnen var nöjda med dom fick. Det var Wiispel, One Directionsaker, Pippifigurer i mjukismaterial, kläder och mycket annat. Det var skönt att bara vara vi efter timmarna i Motala. 


På Juldagen åkte vi till Pappa/Morfar och Lisa, dit kom även Mamma/Mormor. Vi åt god rotfruktsgratäng och marinerad rostbiff. Även här blev det lite julklappsöppning. Dom stora fick pengar av sin morfar och Lisa. Emelia fick ännu ett stort paket som även det innehöll en docka, den här gråter, skrattar och säger mamma. Det innehöll också diverse småsaker som en "bebis" behöver.


Av mormor fick dom kalendrar för 2013, pussel, örhängen, en liten porslinsdocka och jag vet inte allt :)

Vi vuxna körde Paketleken och hade kul en stund. Rickard och jag tog hem det jag ville ha mest: En God Jul matta och en vispbunke med lock med hål i så det inte ska stänka överallt. Dessa två hade jag köpt själv och kände att jag ville ha. Vi fick även en julkula i glas med ledlampor i som nu sitter vid altandörrn.....jättefin. 


  

Tre av mina fina   


Annandagen tog vi det bara lugnt och det har vi gjort resten av veckan också. Jag har jobbat (arbetstränat) dom två mellandagarna, nu ledig tom Nyårsdagen sen kör jag tre dagar igen medans Rickard är ledig. 


Hoppas ni, mina läsare haft en lika skön och mysig jul som jag/Kram






Av EliDa - 23 december 2012 15:07

Och fjärde advent


Imorgon är det julafton så idag ägnar vi oss åt sistaminutenpyssel som städ och tvätt. Har slagit in dom sista julklapparna som vi handlade igår. Imorgon kommer barnen hit efter sin grötfrukost. Då åker vi till Motala för julmat, Kalle och julklappar. Juldagen firar vi hos pappa tillsammans med hans fru och mamma. 


Vill passa på att önska er alla en riktigt

GOD JUL &

ETT GOTT NYTT ÅR!!

Av EliDa - 12 december 2012 17:30

Snart bara två veckor kvar av det här året, imorrn är det Lucia och 11 nätter kvar till Jul. Vad har den här sista månaden bestått av då? Inte mycket egentligen, kanske borde sluta blogga för jag blir ju bara sämre på att skriva när jag lovar mig själv bättring   


Vi är nu klara med renoveringen av Emelias gamla sovrum och har även bytt rum. Emelias nya blev så mysigt. Måste ta lite bilder och fixa till ett inlägg. Både Rickard och jag har varit genomförkylda med ordentlig hosta. Men han har jobbat på som vanligt och jag har kämpat på med att lämna Emelia på Kotten så mycket som möjligt. Hade ett par bra veckor där jag fick mycket hjälp och skjuts hem av både Anna och Fredrik. I måndags började jag en period av arbetsprövning på Vifolkagården. Känns kul att vara tillbaka och se om det känns okej. Äter ju även Saroten, just nu tre 10 mg tabletter varje kväll. Dom tar väl bort en del av smärtan men jag är ju fortfarande stel eller låst och kommer inte upp i axelnivå med armen. Menmen, det går väl över det med tids nog. 


.........Och där tog orden slut.........

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards