Alla inlägg den 3 januari 2013

Av EliDa - 3 januari 2013 15:09

Jag är trött, skulle kunna somna om jag la mig tillrätta i ett skönt hörn någonstans. Anledningen är ca två timmar förlorad sömn under natten, två timmar som jag säkert behöver just då när Sarotenen gör verkan. Det var heller inte frivilligt jag låg sömnlös utan för att Emelia som kommit in till oss och lagt sig, kanske även sovit där en stund. Hon hostade i alla fall till, så pass att jag kände att det skulle komma kräks. Rickard for också upp och slet med sig henne ut på toaletten där hon kräktes lite.


Själv låg jag kvar i sängen och våndades, jag verkligen hatar när mina barn är magsjuka. jag får ont i magen av att läsa att det går magsjuka på dagis eller i närheten. Jag ulkar och lever f@n (ursäkta) när någon spytt på annan plats än toan där man måste ta hand om det    Men måste jag så måste jag och gör det även om det är kaos i mig om ingen annan är i närheten. Men åter till natten, dom kom tillbaka till sängen när Emelia fått lite mjölk att dricka. Hon fick även vatten av mig. Tog ett tag innan hon somnade om och ännu en stund innan jag slumrade till, lagom tills larmet gick på mobilen....snoozade en kvart och tvinagde sen upp mig själv, trött såklart men skönt att få sina timmar avklarade så kan jag ta det lugnt resten av min dag.


Efter ett par timmars jobba messade jag R och frågade hur hon mådde. Då hade hon precis vaknat, sa att hon mådde bra. Hon sa även att hon hade skrämt mamma inatt....ja det kan man lugnt säga. Men hon var nog inte så pigg för hon ville inte hämta mig så det blev en promenad hem för min del idag. Hon har peppar, peppar inte mått illa något mer och jag hoppas att nattens kräkning berodde på att hon blev uppsliten i raketfart ur sängen.. Lite feber har hon men orkar i skrivande stund slå med en stege tillhörande Pippihuset på en plastlåda och skriksjunga "spela trumma" så hon är nog inte speciellt sjuk hahaha. Hon är ju ledig både imorrn och måndag tillsammans med pappa Rickard så vi får väl se hur det utvecklar sig. 

Av EliDa - 3 januari 2013 10:59

Bild 3/365


Bilden till Tema 364 Övergiven hittade jag på vägen till jobbet imorse.

Cykeln ligger slängd i ett hörn av min gata och ingen verkar sakna den. 


 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards