Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

Blivande särbo?

Av EliDa - 20 februari 2013 15:15

Helgen kändes rätt seg efter det uteblivna samtalet som handlade om en lägenhet jag lämnat intresseanmälan på. Det är så att det är flytt på gång här, vårat hus ska ut på annonsmarknaden för försäljning. Den bollen är i rullning och på tisdag nästa vecka kommer fotografen. Så här hemma har vi börjat fixa med en del småfix vi behöver åtgärda innan visningen som enligt planering ska bli av den 17/3. Vi har också börjat packa ner en del som inte används.


Att vi säljer beror till störst del på ekonomin, det börjar bli kämpigt att bo kvar här. Rickard och jag kommer inte bo tillsammans i en lägenhet då vi tror att det kan bli trångt och jobbigt. Jag har stått i kö i snart två år ifall det skulle komma en dag då vi gick skilda vägar eller inte hade råd att bo kvar. Vad som händer med oss vet jag inte riktigt, kanske vi försöker oss på att bo som särbos. Vi har ju Emelia att ta hänsyn till. Med R´s arbetstider kan det bli svårt att ha henne varannan vecka. Det blir ju också för långt emellan med varannan helg. Så som jag känner och vill så kommer i allafall jag göra det bästa för hennes skull.


Nu fick jag inte lägenheten men jag har ännu en på gång så det ska nog lösa sig. Rickard avvaktar lite då han vill se hur det ser ut efter husvisningen. Vi hoppas på att gå lite plus så vi ialllafall kan lösa dom största lånen. Enligt mäklaren är det även rätt tid att sälja nu, då efterfrågan på hus finns men det är dåligt med hus till salu. Jag är inte ledsen över det här utan det känns bra, jag tror jag kommer trivas bättre i en lägenhet. Lite konstigt att kanske känna lite längtan efter att bo själv även om det säkert kommer kännas tomt och konstigt ett tag. Det blir några tuffa veckor/månader framöver med allt som ska packas och rensas....man sparar ju på sig lite väl mycket ibland. Men när allt är klart kommer det förhoppningsvis kännas bra för alla inblandade. 

 
 
Johanna

Johanna

20 februari 2013 17:43

Tråkigt att läsa men skönt att ni verkar överens och att DU mår bra. Hoppas du hittar en lägenhet snart, borde du inte har någon förtur med tanke på att du blir ensamstående med barn?? Eller kanske inte funkar så...

Lycka till med allt

KRAM

http://grynisen.bloggplatsen.se

EliDa

21 februari 2013 06:26

Hoppas också på något snart. Tror inte det hjälper tyvärr, försökte när jag separerade från Exet men fick snällt stå kvar i kön :)

 
Ingen bild

angelique

20 februari 2013 20:07

Du ska se att ni kommer på en bra lösning med Emilia ( tex hon kanske kan var en halv vecka hos R & resten med dig). Finns många sätt, men bara ni som vet vad som passar er bäst. Ta hand om dig & barnen nu. Hoppas vi kan ses snart.
Kram

EliDa

21 februari 2013 06:24

Tack vännen :)

 
Karin

Karin

21 februari 2013 23:06

Tråkigt såklart men samtidigt skönt om det inte längre känns rätt. Och den där längtan efter att bo själv minns jag så väl.
Det blir bra med allt till slut. Sköt om dej och barnen, kram!

http://gemini.bloggplatsen.se

EliDa

22 februari 2013 14:28

Tack :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EliDa - 17 februari 2015 11:43

Tiden springer iväg, vilket gör att jag inte riktigt hinner sitta vid datorn och Blogga. Men ett litet inlägg kommer här för den som vill läsa. Har ledig dag idag efter helgens jobb, rätt skönt. Ungarna sysslar med sitt och har Sportlov. Sen sist jag...

Av EliDa - 10 januari 2015 13:45

Hade en ledig dag igår, rätt skönt intill helgen så det blir längre sammanhängande ledighet. Tog med mig Emelia till CityGross med bussen och handlade. Sen plockade jag ner alla julsaker i kartongerna och när Krille kom hem fick han hjälpa mig att bä...

Av EliDa - 1 januari 2015 19:03


2014 är slut och 2015 har bara börjat. Blev ett helt ok firande med vänner, ett par sambos till dom och så barn och ungdomar. God mat och dricka i måttliga mängder. Vi får väl se vad detta året för med sig, tänkte iallafall fullfölja körkortet, har k...

Av EliDa - 11 december 2014 13:45

Jag har ju faktiskt kommit igång rätt bra, även om det är många låsta inlägg. Men jag är i en svacka nu så jag behöver ventilera. Jag laddar för jobb 16-21, sen är det jobb imorgon dag. Sen får jag ledigt tre dagar, skönt. På måndag har jag körlektio...

Av EliDa - 9 december 2014 17:59


  Klicka för större bild     I år har jag tagit mig tid och pengar att göra en paketkalender till Emelia. Köpte ett gäng Little Pet Shops på en loppissida. Så i dom flesta påsar (som jag hittade på Ikea) ligger det små djur och andra saker. I vis...

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards