Alla inlägg den 5 mars 2013

Av EliDa - 5 mars 2013 14:45

Fick lite ordning på torpet igår till slut, körde också ett par maskiner tvätt. Håller på att krypa ur skinnet när det är rörigt. Det är också jobbigt att känna att en del av mig har redan flyttat, det gör att jag vill att tiden ska gå fortare än den gör. Jag gör vad jag kan för att det ska kännas trivsamt här men känner att det är svårt. Kanske är det också att vintern just nu känns så seg trots vårsol, fågelkvitter och takdropp. Men varje morgon jag vaknar så är det ju en dag närmare flytt. Dessutom kanske jag får tillgång till lägenheten tidigare. Det beror på när dom som bor i min gamla lägenhet nu flyttar till sitt hus. Då flyttar ju tjejen som bor i min kommande lägenhet dit. Så jag hoppas det blir lite tidigare så jag kan börja flytten även fysiskt.


Igår fick jag kontraktet att skriva under och skicka tillbaka, nu är lägenheten min. Så nu är det väl dags att börja tänka på att söka bostadsbidrag, adressändring och vad man ska ha för hemförsäkring och lite annat smått och gott. Idag kom annonsen på huset ut, bl.a på Hemnet. Det blir som vi tänkt visning nästa söndag samt tisdagen efter. Ser väldigt bra ut på bilderna så jag hoppas på många intresserade och att vi i allafall kommer få utgångspriset. Blir spännande att vara på den andra sidan av ett husköp...säljarens. Vet ju hur det är att vilja ha ett hus men inte veta förrens budgivningen är över. Så ja, det blir en ny erfarenhet. Återkommer om hur det går. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards