Alla inlägg den 4 april 2013

Av EliDa - 4 april 2013 20:15

I tisdags var vi bara hemma, vilket leder till att Emelia blir tusen gånger så trotsig och går mig på nerverna tusen gånger. Så igår förmiddag tog jag med henne på ÖF tillsammans med Jessica och Melvin. Även Anna och Nelli var där men drog sen vidare hem innan jobb och dagis för deras del. Vi hakade på hem till Jessica och var ute i solen resten av eftermiddagen, underbart med så mycket ljus och sol. Nu måste väl ändå våren vara på gång?


       

Av EliDa - 4 april 2013 20:00

Bild 50/365


Har hittat ett par olika objekt till Tema 22 Blågult men sen fick jag syn på denna och kände att den fick det bli.....lite otippat kanske


 

Av EliDa - 4 april 2013 19:45

Bild 49/365


Någon som vill bli yr? Titta på Tema 287 Snurra en stund ;)


 

Av EliDa - 4 april 2013 15:51

Ja som jag skrev tidigare så blev väl påsken inte riktigt vad jag tänkt mig. Allt började bra men spårade ur på torsdagskvällen. Dåligt och jävligt tråkigt men nu är den över, det kommer en ny nästa år. 


Emelia började i allafall sin Skärtorsdag med att vara världens sötaste lilla Påskkärring. Hon "påskade" både på dagis, på sjukhuset hos Fredriks morfar, på Ica Maxi Linköping, hos Melvins farmor och sin egen mormor. 


          


Innan allt hände så var Jessica och familjen här, vi åt lite gott men dom stannade inte så länge då klockan hunnit bli ganska så mycket.


Långfredagen skulle vi ju åkt till Motala. Jag var väl inte direkt upplagd men tänkte följa med för Emelia´s skull. Men hon ville av någon anledning att jag skulle stanna hemma. Tror inte hon menade det egentligen men jag blev i allafall hämtad av Jessica och Fredrik så jag slapp sitta ensam. Vi var på Ö&B, där jag köpte ett varsitt fyllt ägg till dom stora som vi åkte och lämnade. Sen sov jag över där, saknade visserligen Emelia men jag behövde nog den där egentiden. 


Påskafton åkte vi och handlade lite och sen hämtade vi Emelia så jag fick ha henne. På eftermiddagen och kvällen var vi hos Jessicas mamma. Där åt vi påskmat och håll i hatten....Emelia gillar sill. Hon har ätit det förut också och jag blir lika förvånad varje gång hon mumsar i sig en bit och ber om mer   Vi spelade kort och hade det väldigt trevligt där.


  

Påskdagen och Annadag Påsk blev rätt lugna. Vi var ute en stund och framåt kvällen lämnade jag tillbaka Emelia och sov över en sista natt innan jag gick tillbaka till huset. Barnen kom vid 14 och har nu påsklov. Även Rickard är ledig så Emelia får ju vara hemma med oss. 


   


Av EliDa - 4 april 2013 15:31

Jag har lagt in en bonusbild på Tema felstavning då jag förmodligen missförstod ordet :)

Av EliDa - 4 april 2013 15:29

Bild 48/365


Min Tema 187 Läslust är inte så väldans stor just nu.....trots en hel massa olästa nummer av Amelia


 




Av EliDa - 4 april 2013 15:26

Bild 47/365


Det har varit några härliga vårdagar och tittar man som Tema 328 Upp uppmanar så ser man mest blå himmel....visst är det härligt?


 


Av EliDa - 4 april 2013 15:20

Bild 46/365


Till Tema 156 Konstverk fotade jag några målningar som dottern gjort på dagis. Blir säkert inte så kända men för mig är dom guld värda 


 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards