Alla inlägg under april 2013

Av EliDa - 15 april 2013 13:59

       

Av EliDa - 15 april 2013 13:36

I lördags fyllde hon år, våran Lilla Stora tjej och det har hon varit medveten om några veckor. Att hon fyller tre fingrar (tumme, pek & långfinger) Vi fick ihop några paket, Rickard tre och jag fyra med lite hjälp från Jessica. Jag sov inte i samma säng som Emelia natten till stora dagen så när hon hade vaknat kom dom upp och väckte mig. Sen blev det paketöppning.


  Snören och paket


  Paket från Pappa: Duplo, cirkustema




 



  Paket från Mamma: En mindre docka som faktiskt påminner om surEmelia ;)


  Stort paket från Mamma: Playdooh, hamburgeset


Alla presenter + två kort: ett från Morfar & Lisa och ett från Farfar Sigge med 50 Kr i 

 

 Emelia hjälper till att baka kladdkaka....eller smaka i allafall ;)


Efter frukost, kladdkaebak och andra bestyr tåg vi bilen in till Mjölby för att därifrån premiäråka tåget till Motala. Vi hälsade på Emelia´s Farmor och Farfar. Där blev det mer paket....tre olika set med tunika + leggings: Tiger/leopardtema, Mimmipigg/prickigt + prickigt/vitt. Vi åt även mat och glass med kolasås innan vi promenerade tillbaka till stationen och tog tåget hem till Mantorp igen.



På kvällen kom Jessica, Fredrik och Melvin med paket: HelloKitty målarbok + kritor, HelloKitty sommarset och en jumpsuit. Vi bjöd på enkel fika och umgicks en stund innan dom åkte hem med en trött Melvin.



Igår var vi i Motala igen, hos Robert, Maria och kusinerna. Robert fyllde ju år i tisdags, samma dag som Kristoffer. Så där var det kalas med goda kakor och tårta. Emelia fick paket hon också, en liten ask med Lego Friends...en tjej i pool med drink och parasoll. 


Tack så jättemycket för fina presenter!

Av EliDa - 15 april 2013 13:27

Vi var ju hemma i onsdags och bakade chokladbollar, kladdigt men ohh så gott :)


 


 


 


 

Av EliDa - 15 april 2013 13:04

Några dagar sen jag skrev så jag vet inte riktigt vart jag ska börja......Lite om hus och lägenhetsläget kanske?


Innan helgen och Emelias födelsedag kändes det sådär. Har nu efter många om och men fått reda på hur läget är med banken och våra lån. Kort och gott så vill ju jag helst skriva över lånen på Rickard, men det är inte bara att göra det. Banken vill att vi pratar med en jurist, förmodligen för att vi inte har något samboavtal (dumt, jag vet så skäll inte) Rickard tror att vi kommer bli mer osams men som jag känner så kvittar det mig, jag har det jag behöver. Jag vill kunna flytta i månadskiftet utan större orosmoment just då. Nu är det ganska tungt och svart, för så länge jag har huset som tillgång kan det bli svårt att få bostadsbidrag vilket jag sökt. Utan Bo.b så kan inte jag fixa min ekonomi....det blir tufft nog med detsamma. Det gör ju även att Rickard får problem eftersom jag inte kan hjälpa honom. Så ja, det blir problem kan man väl säga. Nu skulle han prata igen med banken och mäklare så får vi se vad han har att säga ikväll.


På husfronten står det still, ett hus liknande vårat är nu sålt och så har dom sänkt utgångsbudet på ett annat så där är budgivningen igång. Våran mäklare vill inte sänka vårat bud då hon tycker det är värt det. Men jag kan väl känna som så att det är bättre att sänka lite så kanske det händer något för folk tittar ju fortfarande på nätet varje vecka. Men vi får se, hoppas det snart händer något positivt i allafall så flytten känns lättare än vad den gör nu. 

Av EliDa - 14 april 2013 12:13

Bild 54/365


Här har vi precis haft ett litet födelsedagsbarn. Emelia fyllde 3 år igår den 13 April. Vi fick ihop några stycken till Tema 229 Paket tillsammans jag och hennes pappa


 

Av EliDa - 14 april 2013 12:10

Bild 53/365


I mitten av Tema 7 April har det fortfarande inte blivit riktig vår ännu. Visst solen skiner men det finns fläckar med snö kvar och luften känns bitande kall. Nu är det dags för en ordentlig helomvändning tycker jag


 

Av EliDa - 14 april 2013 12:07

Bild 52/365


Gårdagens tågresa var gratis och gick till Motala där det passade bra att fota för Tema 135 Invigning. Numera kan man även ta pendeln till Skänninge och Motala


 

Av EliDa - 14 april 2013 11:36

Bild 51/365

 


Tema 325 Tåget passade jag på att ta igår, visserligen ett stillastående sådant.

Men vi hade även åkt ett och precis kommit hem


 






Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards