Alla inlägg den 3 juni 2013

Av EliDa - 3 juni 2013 20:36

Läkarbesöket slutade med att jag fick fem recept utskrivna....fem! Det var i allafall ingen infektion i kroppen och syremätningen låg på 99 så det var ju helt ok. Det lät även bra i lungorna. Fick redogöra vad jag testat och vad som finns så nu kör vi symptomlindring. Fick recept på: Stark hostmedicin, Bricanyl inhalator, ögondroppar, allergitabletter och nässpray. Nu är ju inte kontot överbelastat med pengar så jag kände att jag ville prioritera lite. Spray har jag hemma, tabletter och droppar kan vänta då dom besvären inte känns så stora. Det värsta är hostningarna och andningen. Nu var hostmedicinen ganska dyr så eftersom jag fortfarande har kvar av bisolvonet så tar jag slut på det först så kanske jag får in lite extra på kontot i slutet av veckan   Det fick därför bli inhalatorn så länge, vill ha kvar några kronor på kontot. Kan låta som jag planerat månadens budgeten efter skatten och nja lite så kanske även om jag inte tror att det kommer pengar förrens dom sitter där. Jag har ju haft en del räkningar kvar, halkat lite efter så jag känner att det har varit prio ett. Sen brukar det mesta lösa sig faktiskt. När pengarna kommer kan jag komma ifatt med dom få sista, betala av lite skulder och kanske tom spara en liten buffert och unna mig (och barnen) något kul som inte kostar massor under sommaren. 

Av EliDa - 3 juni 2013 12:23

I en veckas tid har jag varit medveten om att jag dras med en väldigt störig rethosta. Hostar fan lungorna ur mig, värst är nog nätterna. Hostar, hostar och hostar i ett, likaså dagarna. Nu är det så det börjar kännas jobbigt att dra ner luft i lungorna och ibland även prata utan att börja hosta. Har testat Bisolvon och allergitabletter några dagar men tycker inte jag känner någon skillnad. Har nte varit och känner mig sjuk eller tung i kropp och knopp som jag brukar vid sån här hosta. Jag misstänker Pollen så förut pratade jag med dom på Vc ang detta och fick en läkartid redan vid tvåtiden...snabba bud. Få se hur det ser ut och låter och om jag får någon hjälp....måste ju få sova och kunna andas ordentligt. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards