Alla inlägg den 25 juni 2013

Av EliDa - 25 juni 2013 18:58

Lyckades fånga ögonblicket då Emelia tappade ut godisen ur munnen :)  

Av EliDa - 25 juni 2013 18:35

  Så här blir Emelia när hon hoppar studsmatta

Av EliDa - 25 juni 2013 10:19

Nu är jag hemma efter några dagar på vift, Emelia är på dagis på sin nya avdelning Myran. Säger bara Fy fan, idag var det hemskt att lämna henne. Återkommer till det då jag vill börja från början på mina senaste dagar. 


I torsdags kväll skjutsade ju Rickard ut oss till Sommen, han stannade på en fika och åkte sen hem. Jag och Emelia stannade kvar för att sova över och fira lite midsommar med Jessica och hennes familj + ett gäng därnere. Klockan hann bli en del innan vi nattade barnen och sen somnade själva. Jag delade sängplats med Emelia, en smal hård sak så det blev inte så mycket sömn då det var trångt och varmt. Dessutom var det underslafen på en våningssäng så lite av cellskräckskänsla hade jag under natten    


Midsommarafton började med frukost, varför smakar allt så mycket bättre ute? Var nere och badade lite med barnen innan vi tog en promenad så dom skulle sova en stund innan maten. Det tog sin lilla tid innan både Melvin och Emelia somnade. Fick köra det omvända på henne....att du får inte sova och inte heller i bilen när pappa kommer. Det hjälpte för det tog inte så lång stund så sov hon....efter att jag fått säga att hon fick sova. Hon såg nämligen lite skeptiskt ut. Dessutom var hon jättetrött och gnällig. Vi åt sen god midsommarmat och efter 15hugget kom Rickard och hämtade Emelia för att fortsätta till Torpet.  Midsommarafton fortsatte som det brukar...med grillat framåt kvällen och kanske lite för mycket att dricka för vissa delar av folket. Det slutade i allafall lite tråkigt och efter många om och men blev vi hämtade och jag sov resten av min midsommarnatt i min egen säng. 


Midsommardagen messade jag med Rickard, skrev att jag var hemma igen. Han erbjöd sig att hämta mig efter jobbet och jag tackade faktiskt ja. Så vi åkte ut till Torpet och Emelia som sovit ensam hos farmor och farfar. Fick god mat och trevligt umgänge innan vi somnade i husvagnen. I söndags åkte vi till Gränna en snabbis och fortsatte sen hem, handlade med kinamat och sen har jag bott hos Rickard i huset några dagar. Känns bra även om det är skönt att vara hemma igen. Nu ska han jobba några dagar men vet inte hur så vi får väl ta några dagar ifrån varann. 


Han skjutsade oss idag, Emelia till dagis oh mig hem med mina grejer. Vi lämnade som sagt en hysterisk Emelia på Myran, men det var lättast att bara lämna henne eftersom hon blev så ledsen direkt. Det är bara jobbigt för oss alla annars. Men hon var bra arg, slogs och vevade. Har inte hört något så jag antar att det gått bra, hoppas det är en hyffstat glad tjej jag får hämta. Hon ska ju dessutom cykla på sin nya lilla cykel som vi fixat åt henne. Sen får vi se vad resten av dagen innehåller...ska tvätta men har inte så mycket än. Blir väl att bädda rent i Kristoffers säng, han ville det innan han åkte hem. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards