Alla inlägg den 5 augusti 2013

Av EliDa - 5 augusti 2013 21:00

Blir inte mycket skrivande nuförtiden, njuter av sommaren istället den tid jag är ledig från Miroi. Skriva hinner jag i höst. Men liten uppdatering kan jag ju ge er. Har fortsatt med promenaderna, i helgen blev det rundor på sex km både lördag och söndag. Kanske inte så mycket men måste börja lite lugnt. Ikväll blev det en kortare på ganska exakt tre km. Kände mig trött och stum i benen men skönt nu efteråt. Har sprungit några gånger till tvättstugan också. Blir strax en dusch och sen i säng.


Förra veckan blev det förutom dom nya skorna och lurarna även en ny mobil. Jag har känt på sista tiden att min börjat krångla för mycket....den är ju ändå två år så inte så konstigt om den är trött och sliten. Nu blev den en Sony Xpera ZR är skitnöjd än så länge. Tillsammans med Wimp (  ) och Endomondoapparna så är jag riktigt peppad att ut och gå. Hoppas nu jag gör det till en vana igen och inte tröttnar. Ska även få hit vårat gåband vi köpte för snart ett år sen. Rickard kände att det blev för kort för honom så han ska ha ett annat. Det gör att det är lättare när jag har Emelia. Ikväll sov hon så Isabella passade henne den stunden jag var ute. 


Något som förvånade mig imorse var lämningen på Myran. Efter fyra veckors ledighet har jag i helgen sagt att det var dags för dagis idag. Inga direkta protester utan hon har hållt med och varit med på noterna. Hon sov inget igår så hon somnade rätt skapligt. Vaknade samtidigt som mig imorse, åt en liten frukost och sen gick vi iväg när det var dags. Kommer in på avdelningen, pratar lite med en av tjejerna och kan lämna Emelia utan tårar, utan förtvivlad fasthållning kring min hals och en tjej som verkade harmonisk i fönstret när jag vinkade....vad hände liksom   Hon som var sååå ledsen dom sista veckorna, som inte alls ville till dagis och mitt hjärta som gick sönder lite varje gång jag tvingade bort henne från min trygga famn   Förhoppningsvis fortsätter det så här och hon får ju även vara längre dagar nu och verkligen komma in i gruppen, med nya och gamla kompisar och nya fröknar. Återstå att se imorgon.....

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards